לא ייאמן: 180 אירו לכיוון בטיסת לואו-קוסט לארה"ב?

מודל הלואו-קוסט מתחיל לעבוד גם בקווים ארוכי-טווח, ובקרוב חברת לופטהנזה הגרמנית, שטסה לארץ, תפעיל טיסות מוזלות גם ליעדים בצפון אמריקה ואסיה, כשהערכה היא כי המחיר יעמוד על 200-180 אירו לכיוון

לופטהנזה / צילום: בלומברג
לופטהנזה / צילום: בלומברג

מודל טיסות הלואו-קוסט שכבש את אירופה וארה"ב בעשור האחרון עולה שלב: מטיסות אזוריות ליעדים קצרי-טווח (חברת סאות'ווסט האמריקאית) ומכירת כרטיסים בעלות התחלתית של 10 אירו לעיתים (חברת ריינאייר האירית) - פוזלות חברות התעופה הגדולות בעולם לדבר האמיתי - טיסות טראנס-אטלנטיות מוזלות.

הראשונה ליזום מהלך שכזה בחודשים האחרונים היתה "נורווג'יאן אייר שאטל", חברת הלואו-קוסט השלישית בגודלה באירופה, שרכשה לא פחות מ-18 מטוסי דרימליינר כדי להפעילם בעלות של 150 אירו לכיוון בקו לונדון-ניו-יורק.

הטיסה הראשונה מתוך 3 תדירויות שבועיות מנמל התעופה גטוויק הלונדוני לנמל התעופה קנדי בניו-יורק המריאה לראשונה בחודש שעבר ועוררה תיאבון בקרב מתחרותיה, שכבר נערכות לתחרות.

הראשונה להגיב היא לא אחרת מאשר קבוצת התעופה הגדולה באירופה, לופטהנזה, שבינתיים הקדימה את ריינאייר האירית שכרגע אין בידה את המטוסים המתאימים לטיסות מחוץ לאירופה ,והודיעה כי מותג הלואו-קוסט החדש שלה לטיסות ארוכות יחל לפעול בסתיו 2015.

מנהלי החברה הגרמנית, שלפני חודש סירבו לדבר על התוכנית החדשה, חשפו בימים האחרונים את מה שצפוי להפוך למנוע המכירות המוביל בשנים הקרובות. 7 מטוסים מדגם A330 ובואינג 767, שימותגו תחת השם "לופטהנזה אינטרקונטיננטל-ווינגס" ויטוסו ליעדים מבוקשים בצפון אמריקה וכנראה גם באסיה הישר מהערים הגרמניות מינכן ודיסלדורף.

מחירים רשמיים עדיין לא נמסרו מהחברה, אך ההערכות מדברות על 200-180 אירו לכיוון, לא כולל ארוחה או מזוודות.

השימוש של לופטהנזה במודל הלואו-קוסט המתקדם אינו חדש. לפני שנתיים הקימה את המותג ג'רמן ווינגס, שכבר עומד בציפיות המוקדמות ומאיים להפוך לאחת מחברות הלואו-קוסט הגדולות באירופה.

אלא שבלופטהנזה מביטים בערגה גם לכיוון של מתחרותיה הסדירות, בריטיש איירווייז, למשל, שמפעילה רכבת אווירית שכוללת לא פחות מ-14 טיסות ביממה מהית'רו לניו-יורק; ווירג'ין אטלנטיק, שנחשבת למועדפת על אנשי עסקים שרוצים לטוס מאירופה לצפון אמריקה בנוחות וזול יחסית.

כעת, כשהכול כבר מוכן לפעילות, נותר ללופטהנזה לפתור רק בעיה אחת: איגוד הטייסים הלוחמני שלה, שלא היסס לקרקע את מטוסי החברה בעבר, מתנגד כמובן לתוכנית החדשה שנעשתה ללא ידיעתו.

אם בעיה זו תנוטרל, התעופה האירופית - ואולי גם הישראלית - צפויה לחוות רנסנס מחירים חדש (שעדיין לא פורסם) גם כשטסים מעל 10 שעות.