הטלוויזיה החינוכית: אין הכרעה לגבי עתיד העובדים

בחוק לפירוק רשות השידור אין חובה לקלוט את 180 עובדי החינוכית, והם כולם עשויים לפרוש ■ מחלוקת גם לגבי מתחם החינוכית ברחוב קלאוזנר ברמת-אביב

עתידם של עובדי הטלוויזיה החינוכית עדיין לא הוסדר במסגרת הסכמי בניית תאגיד רשות השידור החדשה.

ל"גלובס" נודע כי בעוד שעובדי רשות השידור מסדירים בימים אלה בהסכמי פרישה את עזיבתם את רשות השידור ודנים מול האוצר על קליטת חלקם בשידור הציבורי החדש, עובדי הטלוויזיה החינוכית - שהם עובדי מדינה - לא פתחו במגעים רשמיים על עתידם.

בעוד שהחוק היום קובע כי 25% מכלל עובדי גוף השידור הציבורי החדש יהיו מבין עובדי רשות השידור הנוכחית, החוק החדש אינו מחייב קליטת 180 עובדי הטלוויזיה החינוכית, והם כולם עשויים לפרוש.

עם זאת, העובדה שהם עובדי מדינה, בניגוד לעובדי רשות השידור, ושהדיונים סביבם לא מתקדמים, עשויה להביא להמשך העסקתם גם לאחר הקמת גוף השידור החדש, שיכלול גם ערוץ ילדים ציבורי חדש.

גם מתחם הטלוויזיה החינוכית ברחוב קלאוזנר ברמת-אביב עודו שנוי במחלוקת, זאת לאור אי-הבהירות באשר לבעלות עליו.

ל"גלובס" נודע כי בעוד שבאוצר מבקשים למכור את המתחם, נבחנת האפשרות על-ידי החברה המייעצת למשרד התקשורת, בראשות רם בלניקוב, להעביר את מוסדות רשות השידור בתל-אביב לחלק ממתחם הטלוויזיה החינוכית. זאת בעוד חלק אחר של המתחם ישווק למטרות אחרות.

"עמרב השקעות בע"מ", אותה מוביל בלניקוב, בונה בימים אלה את הפרוגרמה לרשות השידור החדשה, ובכלל זה כמות המתקנים שתזדקק לה. כמות העובדים שככל הנראה עשויה לנוע סביב 700 עובדים בלבד - נמוך אף מהמלצות ועדת לנדס - והצורך בציוד.

ההערכה היא כי ההמלצה תהיה לצמצם את עיקר התאגיד החדש שיקום למטה אחיד ונרחב בירושלים, ובו אולפני הרדיו ואולפן להפקת חדשות.

רשות השידור החדשה שתקום תכלול אמנם 3 ערוצים - בעברית, ערבית וערוץ ילדים - אולם פרט לחדשות לא תפיק דבר, אלא תרכוש תוכן במיקור חוץ.

מהאוצר נמסר כי "נושאים אלה מצויים בדיונים. למינוי הנהלה חדשה ישנה חשיבות רבה על מנת להגדיר במדויק את מאפייני הגוף החדש, מה שמשליך על צרכיו העתידיים".