דורטמונד מגייסת 114 מיליון אירו בהנפקת מניות

שלוש הספונסריות הגדולות של המועדון - פומה, סיגנל אידונה ואבוניק - התחייבו לרכוש מניות ב-82 מיליון אירו, ויזכו לאחוזי בעלות

נורי שאהין ומרקו רויס שחקני בורוסיה דורטמונד / צלם: רויטרס
נורי שאהין ומרקו רויס שחקני בורוסיה דורטמונד / צלם: רויטרס

בורוסיה דורטמונד ממשיכה לגייס הון באמצעות מכירת מניות. קבוצת הבונדסליגה היחידה שנסחרת בבורסה, הודיעה על הנפקת 24.5 מיליון מניות בהליך שיכניס לקופת המועדון 114.4 מיליון אירו (גיוס לפי 4.66 אירו למניה).

דורטמונד הודיעה כי שלוש השותפות המסחריות הגדולות של המועדון - הספונסרית פומה (המלבישה הרשמית של הקבוצה), ענקית הביטוח סיגנל אידונה (המחזיקה בזכויות השמיות של האצטדיון בדורטמונד) וחברת האנרגיה והכימיקלים אבוניק (הספונסרית הראשית המפרסמת על חזית החולצה) - יהנו מהחלק העיקרי של המניות ובתמורה יזכו לאחוזי שליטה במועדון.

לפי הודעת המועדון, שלוש החברות כבר הסכימו לרכוש 17.6 מיליון מניות בהנפקה החדשה שיכניסו למועדון 82 מיליון אירו. יש לציין כי זו הפעם השנייה תוך זמן קצר שסגנית אלופת הבונדסליגה מגייסת הון באמצעות מכירת אחוזי בעלות - ביוני האחרון היתה זו הספונסרית אבוניק שרכשה 9% ממניות דורטמונד.

בדורטמונד ציינו כי 40 מיליון אירו מהכסף שיגוייס יהיה עבור החזרת חובות, והסכום הנותר יישמר לטובת התפעול של המועדון ולטובת רזרבות.

במסגרת ההסכמים הוארכו חוזי החסות עם שלושת הספונסרים הגדולים. סיגנל אידונה שהחזיקה בהסכם הזכויות השמיות לאצטדיון עם דורטמונד מאז שנת 2005, האריכה אותו בסוף השבוע עד שנת 2026. פומה מחזיקה עם המועדון הגרמני על הסכם עד שנת 2020, שצפוי כעת להארכה. אבוניק האריכה את ההסכם עם דורטמונד עד סוף עונת 2024/25.

ביחד עם מכירת המניות ביוני האחרון לאבוניק, המועדון מחבר הרוהר מצפה לגיוס הון כולל של 140 מיליון אירו.