איש הכספים של חמאס חוסל; בית באשקלון נפגע מרסיסי רקטה

(עדכונים שוטפים) - שרידי רקטה שיורטה פגעו בבית באשקלון ■ בכיר בחיל האוויר: "אנחנו נערכים ללחימה ממושכת" ■ איש הכספים של חמאס, מוחמד טלעת אל-ע'ול, חוסל בתקיפה במכונית מלאה דולרים

צוק איתן  הפצצות בלב עזה/ צילום: רויטרס

היום ה-48 ל"צוק איתן": סמוך לשעה 21:30 מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה בשמי המועצה האזורית מטה יהודה. מוקדם יותר הערב (א') חמאס שיגר מטח רקטות לעבר ישובי עוטף עזה והדרום. כיפת ברזל יירטה רקטה מעל שמי אשקלון ובית אחד בעיר נפגע מרסיסי הרקטה. חמאס שיגר למעלה מ-90 רקטות היום לישראל.

חיסול נוסף ברצועת עזה: חיל האוויר תקף היום את מוחמד טלעת אל-ע'ול, האחראי על העברת הכספים בארגון חמאס. הוא נהרג בתקיפה ובתמונות מהזירה ניתן לראות מכונית מלאה בדולרים.

קצין בכיר בחיל האוויר התייחס הערב להמשך שיגורי פצצות המרגמה של חמאס ואמר: "אנחנו נערכים ללחימה ממושכת, לוקחים סיכונים ויורדים בגובה". עם זאת, הוא אמר כי הירי יימשך עד ליום האחרון של המבצע. הוא הוסיף כי "עד כה נורו יותר מעשרה טילים נגד מטוסים", בהתייחסו לניסיונות של חמאס לפגוע בכלי הטיס של צה"ל. "יש להם עדיין תותחים וטילי נ"מ נוספים". לדבריו, "אנחנו מתאמצים להפחית את היקף הרקטות ופצצות המרגמה שאמצעות מיקוד מודיעיני ואגרסיביות, אך יש מקומות כמו מוסדות רפואיים וקסבות צפופות שלא מאפשרים לנו לפעול".

שלושה בני אדם נפצעו בצהריים, שניים מהם באורח קשה ואחד באורח בינוני, מפגיעה של פצצת מרגמה באזור מעבר ארז שבשטחי המועצה האזורית שער הנגב. הפצועים פונו לבית החולים "ברזילי" באשקלון. בעקבות הפגיעה נסגר המעבר לתנועת משאיות. מיד לאחר מכן נשמעה אזעקה באזור אשקלון, ונמסר כי מערכת כיפת ברזל יירטה רקטה אחת מעל העיר.

קודם לכן נשמעו אזעקות באזור המועצות האזוריות מרחבים, אשכול וחוף אשקלון. מערכת "כיפת ברזל" יירטהרקטות מעל המועצה האזורית מרחבים, גן יבנה. רקטות נוספות נפלו בשטחים פתוחים במועצה האזורית שדות הנגב, שער הנגב וגם בתל אביב. בכל המקרים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

הירי לכיוון שער הנגב מגיע שעות ספורות לאחר הלווייתו של דניאל טרגרמן בן הארבע מקיבוץ נחל עוז, שנפגע מפצמ"ר במהלך סוף השבוע. מאות בני אדם הגיעו ללוות אותו היום בדרכו האחרונה. אימו ספדה לו: "אני לא מבינה מה קורה פה בכלל, אני לא מאמינה שאני נמצאת בבית עלמין ונפרדת ממך. אתה חכם, רגיש, יפה. אני מנסה לעכל אך לא מצליחה. דניאל שלי, אנחנו רוצים להגיד לך תודה שלימדת אותנו לאהוב, לחייך, נתת לנו רגעי אושר רבים בזמן כה קצר.

"תמיד רצית לגדול ולהתפתח. אני מוצאת נחמה בזה שהיית ילד אהוב עד הרגע האחרון. רצינו להגן עליך, תכננו לנסוע לסבא וסבתא. הכל קרה כל כך מהר, תוך שניה זה נגמר. אלוהים שבשמיים, אנא חזק אותנו ותן לנו כוח להמשיך. תשמור על סבא וסבתא ועל כולנו. רצינו להיפרד ממך היום בבוקר באור ולא בחושך. יש לי עוד הרבה מה לומר אך אומר את זה בלב, אני אוהבת אותך".

במהלך סוף השבוע נפצע אנוש גם נתנאל ממן, חייל בן 22 מגן יבנה שנפגע מרסיסי רקטה. ממן נכנס הבוקר לניתוח נוסף, והמשנה למנהל המרכז הרפואי בילינסון בפתח תקווה, ד"ר בועז תדמור, ציין כי "לצערנו חייו של הפצוע עדיין בסכנה".

רה"מ בנימין נתניהו אמר היום כי המבצע יימשך גם לאחר מועד פתיחתה של שנת הלימודים וביקש שוב מהציבור לשמור על אורך רוח.

צה"ל תקף בשעות הבוקר שלושה פעילי טרור בצפון רצועת עזה, ומדובר צה"ל נמסר כי זוהתה פגיעה. במהלך הלילה הותקפו ברחבי רצועת עזה כ-17 מטרות טרור וגם הבוקר נמשכות ההתקפות.