נתניהו: "המבצע יימשך אל תוך פתיחת שנת הלימודים"

רה"מ בפתיחת ישיבת הממשלה: "אני קורא לתושבי עזה להתפנות מכל מתחם שהחמאס יורה ממנו" ■ שר הביטחון: תיתכן פעולה קרקעית נוספת ברצועת עזה ■ צפו בסרטון המביך שנתניהו מעדיף לשכוח - ורץ כעת ברשת

בנימין נתניהו - מבצע "צוק איתן" / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו - מבצע "צוק איתן" / צילום: רויטרס

רה"מ בנימין נתניהו אומר היום (א') כי מבצע "צוק איתן" יימשך גם אל תוך תחילת שנת הלימודים וקורא לציבור לגלות אורך רוח וסבלנות.

חמאס ישלם מחירים כבדים על הפשעים שהוא מבצע", אמר נתניהו היום בפתח ישיבת הממשלה, בהתייחסו למותו של הילד דניאל טריגרמן. "אני קורא לתושבי עזה להתפנות מכל מתחם שהחמאס יורה ממנו לעבר ישראל. אנחנו נחושים להשלים את המשימה. יש לנו סבלנות ואורך רוח. מבצע צוק איתן יימשך עד שיושגו יעדיו. אמרתי שזה יכול לקחת זמן ואנחנו ערוכים לכך שהמערכה תימשך גם לאחר מועד פתיחתה של שנת הלימודים".

נתניהו פנה לתושבי עוטף עזה ואמר: "תושבי עוטף עזה היקרים, אני מעריך את העמידה שלכם, את הסבל שלכם, אני שותף לכאב שלכם. אנחנו נעשה הכל כדי לעזור לכם לעבור את הימים הקשים הללו. בישיבה הבאה של הממשלה נאשר חבילה יוצאת דופן של סיוע ליישובים שלכם. אנחנו אתכם ונישאר אתכם עד שיושג השקט".

נתניהו אמר שגם מדינות ערב מבינות שחמאס מהווה איום משותף כיוון ש"חמאס פועל כמו דאע"ש ודאע"ש פועל כמו החמאס", והוסיף כי "לא נסיים את המבצע עד שתושג המטרה - השבת השקט והביטחון. ככל שנגלה יותר אורך רוח כך יבינו אויבינו שלא יצליחו להתיש אותנו. מול ההתשה שלהם הם מקבלים הכתשה. צה"ל ממשיך להנחית ולהעצים את המכות הקשות על חמאס".

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון אמר כי ייתכן מהלך קרקעי נוסף ברצועת עזה: "כעת אנו מתמקדים בהנחתת מכות על החמאס מהאוויר, אך אין לנו כוונה לעצור בכך".