"למנכ"ל הרשות השנייה יש אובססיה לסגור את ערוץ 10"

כך אמר מתן חודורוב, יו"ר ועד עובדי ערוץ 10, שתקף גם נציגתו של יוסי מימן, אירית אילוז: "אטומה, גסה וכוחנית" ■ ‎עיתונאי חדשות 10 יחתמו על הסכם קיבוצי ■ חודורוב יהפוך לחבר הנהלת הערוץ ■ קיצוץ השכר הופחת והוגבל בזמן

מתן חודורוב / צילום: רונן פדידה
מתן חודורוב / צילום: רונן פדידה

‎‎עיתונאי חדשות 10 יחתמו על הסכם קיבוצי מול הנהלת הערוץ, לאחר שמתווה ההסכם אושר היום (א') בצהריים על-ידי העובדים.

במהלך ישיבה שכינס יו"ר הוועד מתן חודורוב, בהשתתפות מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי ומנכ"ל חדשות 10 גולן יוכפז, הציג חודורוב את הישגי הוועד בדיונים ותקף את אירית אילוז, נציגתו של יו"ר הערוץ יוסי מימן, ואת מנכ"ל הרשות השנייה שי באב"ד, אשר לדבריו לוקה "באובססיה לסגירת הערוץ".

חודורוב תקף את אילוז בחריפות על סירובה להעביר מניות לעובדים, על-פי דרישת הוועד, וכינה אותה "אטומה".

לדברי חודורוב, "שותפות עסקית בין בעלי הערוץ לעובדיו אינה רק צו השעה, אלא עמדה עקרונית בדבר מודל חדש שאנחנו נחושים להוביל בתקשורת הישראלית. הצלחנו לרתום לצדנו בהסכם הנוכחי את ורשבסקי ויוכפז, שמהיום מגויסים לשכנע גם את יוסי מימן לתמוך במהלך.

"בהקשר זה, יש לתמוה על האטימות שגילתה חברת הדירקטוריון אירית אילוז כלפי ציפיות העובדים - גם אחרי שיצאנו להפגין מול משרדה במהלך המשא-ומתן. אילוז, שנהגה באופן גס וכוחני כלפי נציגות העובדים לאורך התהליך, טועה אם היא סבורה ש'תנפנף' את העובדים באמצעות התחמקויות חוזרות מדיון בהקצאת המניות".

מיד בתום דבריו של חודורוב ביחס לאירית אילוז, לקח ורשבסקי את המיקרופון ואמר: "יוסי מימן נתן מכל מרצו וכספו לערוץ ולא קיבל מאומה בתמורה. יוסי מימן נשאר איתנו בזמנים הכי קשים ובמצוקות הכי גדולות שלנו, בניגוד לבעל מניות אחר שבחנוכת האולפן בירושלים הבטיח הרים וגבעות וחודש אחרי זה נעלם.

"ההתנגדות של אירית אילוז להקצאת מניות היא עניינית, וזו זכותה המלאה לחשוב כך. היא דירקטורית שעושה את עבודתה נאמנה, וההשתלחות בה, מעבר לזה שהיא מעליבה, היא לא נכונה ולא במקומה! ואם כבר מדברים על ביקורת, אז אני מעדיף נציגי בעלי מניות ומנכ"ל שאפשר לבקר אותם ולא חייבים לעמוד ולמחוא להם כפיים".

‏בתוך כך מנה חודורוב את הישגי נציגות העובדים, ובראשם הקטנת הפגיעה בשכר העובדים והחזרת הקיצוץ בהדרגה. במקום 15% למשתכרים מעל 10,000 שקל ו-25% למשתכרים מעל 20 אלף שקל, יעמדו בפועל שיעורי ההפחתה על 10% ו-20% בהתאמה.

כמו כן, הקיצוץ יבוצע בשיטת "מדרגות" על חלקי השכר החורגים בלבד, ויזכה את העובדים ב"רשת ביטחון" מפני הפחתות נוספות למשך שנה לפחות. התוכנית הוגבלה בזמן, כך שמחצית מקיצוץ השכר תוחזר בסוף 2015, והשכר כולו ישוב לקדמותו עד סוף 2016. עם זאת, אין כל הגבלה על פיטורי עובדים.

חודורוב עצמו, כיו"ר וועד, יהפוך לחבר הנהלת הערוץ על מנת להגביר את השקיפות של המתרחש בתהליכי קבלת ההחלטות.

מהרשות השנייה לא נמסרה תגובה.

אירית אילוז, נציגתו של יוסי מימן בדירקטוריון ערוץ 10, מסרה בתגובה: "יוסי מימן ואנוכי ממקדים את מאמצינו בדבר אחד, והוא להביא את הערוץ לחוף מבטחים ולאפשר את המשך פעילותו למען ציבור צופיו ולמען העובדים בו".