ואל עפר תשוב?

עליי להודות שכשלו כל ניסיונותיי (הלא רבים) להתחבר לז'אנר הזומבים

"דוקו זומבי", יום א' 22:00, ערוץ yes דוקו

עליי להודות שכשלו כל ניסיונותיי (הלא רבים) להתחבר לז'אנר הזומבים. ערפדים ניחא - בהם עוד יש משהו סקסי, אבל חצאי גופות מרקיבות ההולכים בשנת הנצח שלהם? למה? למזלו של הז'אנר הזה, אני כנראה היחיד שמעדיף את הגיבורים שלו חיים. כבר אי-אפשר לפתוח ערוץ סדרות בימינו מבלי להיתקל במתים מהלכים.

יוצרי הסרט התיעודי "העם נגד ג'ורג' לוקאס" (על הפרקים החדשים ב"מלחמות הכוכבים") החליטו לחקור את הנושא בעזרת ראיונות עם יוצרי סרטים וסדרות בתחום. כך שבסוף הצפייה עדיין לא הצלחתי להתחבר לנושא באופן אישי, אבל לפחות הבנתי למה אחרים מוצאים בו עניין. גם זה משהו.

* ציון: 9

בלוז לחופש הגדול

"הבריחה הגדולה", יום א' 21:00, ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק

מי שמעדיף את הדרמות שלו קרובות יותר למציאות, ישמח לצפות בסרט הזה על קבוצה של קצינים בריטים שחופרת מנהרה (נו, מה לעשות, יש גם מנהרות טובות) מתחת לאפם של השומרים הגרמנים.

נכון שמדובר בעלילה שכיכבה כבר בלא מעט סרטים, אבל כאן מדובר בסיפור האמיתי, שמגיע אלינו באדיבות גל הסרטים התיעודיים לציון 100 שנים לפרוץ מלחמת העולם הראשונה.

* ציון: 8

רובין הוד

"פלייבויס", יום א' 22:15, ערוץ MGM

ברובין רייט היפה התאהבתי, כמו כולם, עת הייתה הנסיכה נורית (Buttercup) בסרט "הנסיכה הקסומה" של רוב ריינר ("אני והחבר'ה", "כשהארי פגש את סאלי"). הייתה זו אולי הפנטזיה הקולנועית הכייפית של כל הזמנים, שבדיעבד מתברר שהיוותה מקור השראה לז'אנר "משחקי הכס" ודומיהם. אבל חשוב מכך - סיפרה אגדת-ילדים רב-שכבתית, שפונה מעל ראשי הילדים גם אל הוריהם.

הקריירה של רייט, בניגוד למצופה אולי, לא נסקה לגובה, אבל בראשית שנות ה-90 היא נחשבה עדיין לשחקנית מבוקשת. כך, למשל בסרט הזה: "פלייבויס", על גברת הרה אחת, שמעוררת סערה בעיירה שמרנית כשאינה מוכנה לגלות מי האב המיועד של תינוקה.

מי שנח היטב בסוף השבוע ומחפש עוד קלאסיקה מאותה התקופה, מוזמן להישאר ער גם ל"מיזרי", עם ג'יימס קאן וקטי בייטס, שישודר מיד לאחר מכן בערוץ הסרטים הלא רע הזה, שמאז הוגלה אל ירכתי השלט כמעט שהפסקתי לצפות בו.

* ציון: 8