ישראלים ששבו מטורקיה: "יחס מצוין, אין עוינות. סעו לשם"

שני ואבי (שמות בדויים) בראיון לגל"צ: "כל מי ששאל מאיפה אנחנו, ואמרנו שאנחנו מישראל, ישר אמר: 'בואו שבו, שתו קפה'... היחס מצוין" ■ "ישראלים שואלים 'מה את נוסעת לשם?'... למשפחה סיפרתי שהייתי ביוון"

טאייפ ארדואן ואשתו/ צילום: רויטרס
טאייפ ארדואן ואשתו/ צילום: רויטרס

האם העם הטורקי באמת עוין את ישראל - או שמא מדובר ביחס שלילי של הנשיא הנבחר רג'פ טאיפ ארדואן, שמלהיט אוכלוסייה מצומצמת יחסית של טורקים? שני ואבי (שמות בדויים), שני ישראלים שנסעו לאחרונה לטורקיה, מספרים על חוויה יוצאת דופן וטוענים שכדאי לבקר שם.

"הטורקים התייחסו אלינו מצוין, גם בשדה התעופה וגם בכל מקום אחר", אמרו השניים היום (ב') בתוכנית "עושים צהריים" עם יעל דן בגלי צה"ל. "כל מי ששאל מאיפה אנחנו, ואמרנו שאנחנו מישראל, ישר אמר: 'בואו שבו, שתו קפה'... התייחסו אלינו ממש יפה".

שני סיפרה על התגובות בישראל כשחברותיה שמעו שנסעה לטורקיה: "ישראלים פה שואלים אותי, 'מה את נוסעת לשם ונותנת להם כסף?'. למשפחה שלי סיפרתי שהייתי בחופשה ביוון, לא בטורקיה".

אבי אפילו סיפר על נהג המונית שלהם שהפגין אהדה יתרה לזוג הישראלים: "נהג המונית שאל מאיפה אנחנו, ואמרנו שאנחנו מישראל, אז הוא לקח אותנו עד השוק ולא רצה לקחת מאיתנו כסף; הוא נתן לנו כרטיס ביקור ואמר להתקשר אליו שהוא יחזיר אותנו למלון".

גם על השירות של הטורקים יש לצמד הישראלים רק דברים טובים לומר: "את לא מחכה רגע לשום דבר, הכול מחכה לך. אין מילים. השירות שם מדהים".

אז למה לא בכל זאת רוב הישראלים חוששים לבקר בטורקיה ומעדיפים להחרים אותה? לפי אבי ושני, התקשורת משחקת תפקיד חשוב בחרם התיירותי: "התקשורת עושה את שלה. אנחנו לא הרגשנו שום עוינות".

שניהם המליצו לטוס לטורקיה.