סקר "גלובס": זהו הסמארטפון הנחשק ביותר בישראל

סקר TRI עבור "גלובס" בדק האם הישראליים מעדיפים את הגלקסי S5 של סמסונג, האייפון 5S של אפל, או בכלל את ה-G3 של LG

ענף הסמארטפונים הוא תזיזתי וכל תקופה קצרה אפשר לראות השקה של מכשיר חדש ומשוכלל יותר. השוק הישראלי מבוסס בחלקו הגדול של שני מותגים: גלקסי של סמסונג ואייפון של אפל. בשנה שעברה השיקה LG את ה-G2 שהפך להצלחה, כאשר לפני מספר שבועות הגיע גם ממשיך דרכו ה-G3.

סקר שבוצע עבור גלובס על-ידי חברת TRI מחקרים בבעלות אריה רותם, חברת הייעוץ TACK אסטרטגיות צמיחה ואורי אלמן, מגלה ש-32% מהצרכנים יעדיפו לרכוש גלקסי S5 אם לא תהיה להם בעיית תקציב.

קצת מתחת לסמסונג נמצאת אפל עם ביקוש לאייפון 5S על-ידי 26% מהמשתמשים. מדובר בנתון מפתיע מאוד, מכיוון שגם שנה אחרי שיצא, הישראליים עדיין מעדיפים לרכוש את ה-5S, אפילו שבעוד מספר שבועות הולך להגיע דגם חדש. ה-5S הוא גם מכשיר לא זול בהשוואה לסמארטפונים אחרים וחדשים יותר, ועדיין הישראליים רוצים לרכוש אותו. נתון מפתיע שרק 13.5% מעוניינים ב-G3, מדובר בסמארטפון מוצלח שזכה לקמפיין שיווקי גדול בישראל ולביקורות חיוביות מאוד.

חברת HTC שהשקיעה לראשונה השנה בקמפיין גדול להשקת דגם ה-One M8 נמצאת הרחק מאחור עם רק 6% ביקוש על-ידי המשתתפים בסקר. בחברת נוקיה כנראה לא יהיו מופתעים לגלות, שהביקוש ללומיה 1020 הכולל מצלמת 41 מגה פיקסל עומד על 1%. מכשירי נוקיה מגיעים עם מערכת ההפעלה ווינדוס פון שלא זוכה להצלחה בישראל.

מי שמדורגת ביחד עם נוקיה במקום האחרון היא סוני, שהביקוש לדגם הדגל הנוכחי שלה אקספריה Z2 זכה גם הוא רק ל-1%. כנראה שאחת הסיבות לחוסר הביקוש, שמכשיר הדגל הנוכחי של סוני לא זכה לקמפיין שיווקי עם השקתו לפני מספר שבועות. 20% מהמשיבים לסקר לא ידעו איזה סמארטפון הם רוצים לרכוש.

תקציב
 תקציב