אופנהיימר: מניית הביומד הישראלית הזו תזנק בכ-260%

כקטליזטורים קרובים להשקעה במניית ביו-בלאסט מציינים באופנהיימר את הצפי לקבלת אינדיקציות לבטיחות ה-Cabaletta בסוף 2014 וליעילות שלה בסוף 2015 ובנוסף, את נתוני הבטיחות והיעילות המשולבים ל-BBrm, הצפויים להתקבל באמצע 2015

ביומד/ צילום:רויטרס
ביומד/ צילום:רויטרס

כלכלני בית ההשקעות אופנהיימר החלו בסיקור מניית חברת ביו בלאסט (סימול: ORPN) בדירוג "תשואת יתר" עם מחיר יעד של 32 דולר. זאת לעומת מחיר סגירה אתמול בניו-יורק של 8.68 דולר לאחר זינוק של 13%.

ביו בלאסט היא חברה ישראלית העוסקת בתחום תרופות היתום ובעלת צבר מוצרים בתחום המחלות הנדירות להן אין טיפול קיים בשוק.

באופנהיימר מאמינים כי Cabaletta, התרופה שמפתחת החברה למחלות הקשורות לבעיית היווצרות עודפי חלבון, ו-BBrm, התרופה למחלה הנדירה SMA, הם הקטליזטורים המרכזיים להצפת ערך בטווח הקרוב. שתי התרופות מציגות פרופיל בטיחות חיובי מוכח ועשויות ליהנות מ"רף יעילות" נמוך יחסית, מכיוון שאין למחלות שעבורן הן מיועדות תרופות קיימות בשוק.

פלטפורמת החלפת המיטוכנודריה של ביו בלאסט, הנקראת mPRT, נמצאת בשלבי פיתוח ראשוניים בלבד ואינה נכללת במודל של אופנהיימר, אך למרות זאת, "היא בעלת פוטנציאל צמיחה ניכר לטווח הארוך למחלות כמו Friedreich's Ataxia".

באופנהיימר מציינים כי התרופה Cabaletta מבוססת על חומר בשם טריהלוז שהוכח כבטוח ונעשה בו שימוש נרחב כחומר לא פעיל למטרת ייצוב חלבונים בתרופות רבות בשוק. Bio Blast משתמשת בחומר זה על מנת לטפל בדיסטרופיות שריריות, בניוונים וב-Ataxias (בעיות שריריות כתוצאה מהפרעות במערכת העצבים). "להערכתנו, ציבור המשקיעים צריך להתייחס בחיוב לכך שאסטרטגיית הפיתוח של Bio Blast דומה מאוד לזאת של חברת Ultragenyx, המבססת את התרופות שלה על חומצה סיאלית.

Cabaletta נמצאת כעת בניסויים קליניים לטיפול במחלה OPMD, מחלת יתום בה חולים כ-6,000 חולים בארה"ב. ל-OPMD אין כרגע טיפול תרופתי מאושר ובנוסף, נראה כי פוטנציאל התחרות מצד תרופות בפיתוח הוא מינימאלי גם כן. "אנו צופים כי התרופה תצליח להראות יעילות בטיפול בבעיית הבליעה האופיינית לחולי ה-OPMD ומעריכים כי הסיכויים להצלחה בניסויים הקליניים הם טובים".

BBrm היא תרופת לטיפול במחלה הגנטית SMA המבוססת על מכניזם לטיפול ב-Stop-codon, מכניזם שכבר קיבל אישור מרשות התרופות האירופאית (EMA) לטיפול במחלה Duchenne muscular dystrophy. התרופה מאושרת לשימוש כאנטיביוטיקה והיא מיועדת לטיפול בחוסר בהורמון SMN2, כך שהיא עשויה להיות תרופה משלימה לתרופה אותה מפתחת חברת ISIS לאותה מחלה.

כקטליזטורים קרובים להשקעה במניית החברה מציינים באופנהיימר את הצפי לקבלת אינדיקציות לבטיחות ה-Cabaletta בסוף 2014 וליעילות שלה בסוף 2015 ובנוסף, את נתוני הבטיחות והיעילות המשולבים ל-BBrm, הצפויים להתקבל באמצע 2015. כמו כן, במהלך 2015 צפויים להתפרסם מספר נתונים פרה-קליניים בנוגע בנוגע למחלות OPMD, SMA ו-Friedreich's Ataxia, שיכולים להגביר את הפוטנציאל של פלטפורמות אלו בטווח הארוך.

"אנחנו צופים כי התרופה של ביו בלאסט ל-OPMD תגיעה בשיאה לנתח שוק של כ-25% (עם הכנסות של כ-280 מיליון דולר) וכי התרופה ל-SMA תגיע בשיאה לנתח שוק של כ-7.5% (עם הכנסות של כ-300 מיליון דולר)", כותבים באופנהיימר.