הטוטו יעביר מענק מיוחד של 14 מיליון ש' ליישובי הדרום ועוטף עזה

קרן המתקנים של הטוטו אישרה תקציב של כ-60 מיליון שקל לשנתיים להקמת מתקני ספורט חדשים ברחבי הארץ; היישובים הדרומיים יקבלו אקסטרה

צחי פישביין יו"ר הטוטו / צילום: מינהלת הליגה
צחי פישביין יו"ר הטוטו / צילום: מינהלת הליגה

לבקשת שרת הספורט, לימור לבנת, אושר אמש (ב') בקרן המתקנים של הטוטו מענק מיוחד בסך של 14 מליון שקל להקמת מתקני ספורט בעשרות יישובי הדרום הנמצאים בטווח של 0-40 ק"מ מהגבול עם רצועת עזה, ללא צורך בהשתתפות כספית של היישובים.

המענק המיוחד ניתן במסגרת תוכנית "ווינר לקהילה", במסגרתה הטוטו מקצה 60 מליון שקל להקמת מאות מגרשים ומתקני ספורט חדשים ברשויות המקומיות לשימוש חופשי במסגרת הקהילה (הרשות משתתפת במימון חלקי באופן דיפרנציאלי לדירוג הלמ"ס שלה).

היישובים בטווח 0-7 ק"מ מרצועת עזה (במועצות אשכול, חוף אשקלון, שדות נגב, שער הנגב והעיר שדרות) יקבלו מהטוטו מענק משולש מיוחד של כ-3 מיליון שקל להקמה או שיפוץ של מתקני הספורט בקהילה; ואילו היישובים בטווח של 7-40 ק"מ יקבלו מהטוטו מענק כפול מיוחד של כ-11 מליון שקל.

כל רשות תבחר בהתאם לצרכיה את סוג מתקני הספורט והמגרשים שיוקמו ואת מיקומם ביישוב. בין המתקנים האפשריים: מגרש משולב לכדורגל וכדורסל, מגרש מיני-פיץ' (קט-רגל), מתקני כושר לפארק, מגרשי טניס פתוחים, מגרש סקייטבורד ומגרש גלגיליות, מסלולי הליכה, מסלולי אופניים, כדורעף חופים ומגרש פטנק.

שרת הספורט, לימור לבנת, מסרה: "אני מודה לטוטו ומברכת אותו על אישור הפרויקט. זהו המשך ישיר למהפכה בתחום המתקנים שמתחוללת בשנים האחרונות בכל הארץ לטובת הציבור ולהגברת העיסוק בספורט. יחד עם זאת, על רקע המערכה בדרום והימים הלא קלים שעוברים על התושבים חשבנו, אני והנהלת הטוטו, שיהיה זה נכון בימים אלה לפעול לחיזוקם. זה המעט שאנו יכולים להעניק לתושבים שמזה כמעט חודשיים שהם מפגינים חוסן יוצא דופן ומחזקים את כל אזרחי ישראל ואת צה"ל".

יו"ר הטוטו, צחי פישביין: "בשנים האחרונות הטוטו הקים מאות מתקני ספורט בקהילה שאפשרו לתושבי ישראל, בעיקר ילדים ונוער, לקיים פעילות ספורטיבית קרוב לבית, באופן חופשי וללא עלות. השנה הטוטו החליט, ע"פ הצעת שרת הספורט, להעביר מענקים מיוחדים ליישובי הדרום ועוטף עזה, במטרה לחזקם ולסייע להם לחזור לשגרה מהר ככל שניתן".