איש השיווק של אוגוסט: אלדד קובלנץ, מנכ"ל הטלוויזיה החינוכית

"קובלנץ הפך את החינוכית לערוץ איכותי ורלבנטי ולמוביל שוק שידורי הילדים"

אלדד קובלנץ / צלם: זיו קורן
אלדד קובלנץ / צלם: זיו קורן

אלדד קובלנץ, מנכ"ל הטלוויזיה החינוכית, הוא איש השיווק של חודש אוגוסט 2014 - כך קבעה ועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי.

האיגוד נימק את בחירתו של קובלנץ בהצלחתו להפוך את החינוכית ל"ערוץ איכותי ורלבנטי ולמוביל שוק שידורי הילדים". קובלנץ חידש את התכנים בגוף השידור שהוא יחידת סמך של משרד החינוך, ריענן אותו בטאלנטים והרחיב את מעגל צרכניו באמצעות העלאת כל תכניו ליוטיוב טרם שידורם בטלוויזיה.

קובלנץ נכנס לתפקידו כמנכ"ל החינוכית בראשית 2012, לאחר שבעבר שימש בין היתר כמרצה לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה, כסמנכ"ל לוח ותכנון שידורי זכיינית ערוץ 2 קשת וכמנהל תחנת גלגלצ. כיום הוא מחזיק גם בכובע יו"ר הוועדה הישראלית למדרוג.

על-פי איגוד השיווק, "כל תקציב השיווק שעמד לרשות החינוכית עמד על כ-300 אלף שקל, שהושקע כולו בקמפיין לא קונבנציונלי המשלב בין קמפיין רדיו לקמפיין אינטרנטי ברשתות החברתיות. על מנת להתגבר על המכשול התקציבי, הוחלט לנצל את היתרון היחסי של החינוכית - שעות שידור על-פי חוק בערוצים 2, 1 ו-23. זמן הקידום גדל באופן משמעותי על חשבון זמן התוכן. שפת הקידום הוגדרה מראש כאינטליגנטית וגבוהה, המתאימה לקהלי היעד שנבחרו".

קובלנץ הצליח להוביל את החינוכית מדירוגה במקום השביעי מבין ערוצי הילדים בישראל לערוץ המוביל בצופים בני 8 ומטה.

מאיגוד השיווק נמסר כי "האיגוד מכיר בכך שהמהלך של קובלנץ הביא לשינוי משמעותי בחינוכית, דבר ששינה את מאזן אחוזי הצפייה בקטגוריה. מדובר במהלך שיווקי שהביא לשינוי מוחלט של הערוץ והצליח בפרק זמן קצר להחזיר לערוץ את ייעודו המקורי - לחנך ולאתגר".