מיני-מבחן: החיפושית החדשה - יותר מפיצוי על חסך פסיכולוגי

הדור הקודם של החיפושית נכשל בארץ בשל תמחור פרמיום שאפתני ■ החיפושית 2 לא רק מטפחת את האגו ומפצה על חסכים, אלא גם יכולה לשמש כרכב שימושי ליום יום

בעידן שבו 90% מדגמי הרכב של אותם יצרנים חולקים את אותם 90% מהרכיבים המכניים והאלקטרוניים, מיתוג הוא שם המשחק. זו הדרך היחידה לייצר ערך מוסף (ורווחיות), ואין מי שעושה זאת טוב יותר כיום מאשר קבוצת פולקסווגן, על שלל מותגיה הזהים מכנית אך שונים מיתוגית.

גם החיפושית המיתולוגית זכתה לתחיית המתים במעבדות המיתוג הגרמניות. הדור הראשון היה כל כולו תרגיל מיתוג טהור על בסיס מכללי הגולף, והוא הקריב לצורך המטרה הזו לא מעט מהשימושיות שלו. הדור החדש, שנחת כאן לאחרונה אחרי הפסקה ממושכת - יותר משנתיים אחרי השקתו בעולם - הוא סיפור אחר.

החיפושית 2 ארוכה משמעותית מהחיפושית המודרנית הראשונה. בסיס הגלגלים צמח לטובת מרחב הרגליים, וגובה הגג המופרז צנח בכמה סנטימטרים. המכונית נראית כעת יותר רחבה ומאוזנת, עם חרטום שנושא דמיון, כנראה לא מקרי, לבת הדודה הרחוקה פורשה 911. כמו הדור הקודם, זו עדיין מערבולת של תשומת לב ששואבת את כל מי שנמצא בסביבתה.

תא הנוסעים מחזיר אותנו למציאות, ומזכיר שמדובר בתרגיל עיצוב על בסיס הגולף. כמעט כל פריט ברכב נראה מוכר: מסך המגע, המתגים והמוטות, ששוכפלו ממשפחת הגולף/ליאון/אוקטביה ואפילו ההגה ודיפוני הדוושות. איכות הייצור גבוהה כמו בכל משפחת פולקסווגן, אך איכות החומרים דלה ובסיסית, עם הרבה משטחי פלסטיק נוקשים ומבריקים, כפי שניתן לצפות ממכונית שייעודה המרכזי הוא הפלח הצעיר/זול בארצות הברית.

מרחב הפנים הפתיע לטובה: אם בחיפושית היוצאת המושב האחורי היה מיועד בעיקר למטען וחיות מחמד, במכונית החדשה יש מרחב מתקבל על הדעת לראשיהם של בעלי קומה ממוצעת ומרחב רגליים וכתפיים סביר בהחלט. גם תא המטען מציע יותר מרחב, אם כי עדיין בליגה של מכוניות סופר-מיני טיפוסיות ולא משפחתיות.

שינוי הפרופורציות של המרכב והחלפת הפלטפורמה לזו של הגולף דור-קודם עשו לחיפושית רק טוב. אחיזת הכביש מצוינת, נטיית הגוף בפניות - בעיה מוכרת בחיפושית היוצאת - רוסנה כהלכה, ההיגוי מהיר ומדויק יחסית והמכונית משתפת פעולה גם עם נהגים מלאי אמביציות. נוחות הנסיעה טובה מאוד, כל עוד לא מעמידים את בולמי הזעזועים במבחן רמפות ההאטה העירוניות של ישראל.

את מנוע ה-1.2 ליטר טורבו-בנזין, שעמו מגיעה החיפושית לארץ, אנחנו כבר מכירים היטב, אך הוא עדיין מפתיע כל פעם מחדש. למרות הספק רשמי חלוש של 105 כ"ס, יש לו דחף מרשים, שמאיץ את המכונית במרץ במישור ובעליות תלולות ומאפשר לשייט ברגיעה במהירויות גבוהות. נתון התאוצה הרשמי עומד על 10.9 שניות, אך הרכב מרגיש זריז יותר תודות להחלפות האולטרה-מהירות של התיבה כפולת המצמדים.

גם צריכת הדלק הרשמית של כ-17 קילומטר לליטר היא מכובדת, למרות שבפועל אפשר לצפות ל-20% יותר. הדור הקודם של החיפושית נכשל בארץ בשל תמחור פרמיום שאפתני. הדור הנוכחי מגיע עם מחיר בסיס של 135 אלף שקל, שהופך אותו לאלטרנטיבה לגולף המקבילה. במחיר הזה מקבלים מכונית שלא רק מטפחת את האגו ומפצה על החסכים הפסיכולוגיים, אלא גם יכולה לשמש כרכב שימושי ליום יום.