השרים תוהים: מתי יכריע ראש הממשלה בסוגיית מע"מ 0%?

האוצר לשרים: שריינו את ה-11.9 לדיון על תקציב 2015 ■ "אסור שיו"ר ועדת הכספים סלומינסקי יחליף את רה"מ בהכרעה על מע"מ %0"

בנימין נתניהו - מבצע "צוק איתן" / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו - מבצע "צוק איתן" / צילום: רויטרס

משרד האוצר הודיע היום (ה') לשרי הממשלה "לשמור" את יום חמישי, 11.9, בעוד שבועיים, שכן באותו יום צפויה-מתוכננת להתכנס ישיבת ממשלה מיוחדת בעניין תקציב 2015, מסגרות התקציב, יעד הגירעון, תחזית ההכנסות וקביעת יעדי ההוצאות.

גורמים בכירים בממשלה הביעו היום תמיהה כיצד יוכל שר האוצר, יאיר לפיד, לקיים את הוראות היועץ המשפטי לממשלה ולסגור עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את התקציב כבר בימים הקרובים וגם להעביר לשרים את התקציב על כל מצרפיו כבר לקראת סוף השבוע הקרוב. זאת, כדי שיהיה להם שבוע ללמוד אותו לפני ההצבעות.

וכל זה בשעה שהמחלוקת המתמשכת והמתעצמת בין האוצר לבנק ישראל בעניין יעד הגירעון והטלת או אי-הטלת מיסים טרם הוכרעה על ידי ראש הממשלה ובטרם החליטו באוצר ובמשרד ראש הממשלה כמה כסף יועבר למערכת הביטחון לנוכח דרישותיה, שפרצו זה מכבר את גבול ה-10 מיליארד שקל.

כמו כן אומרים שרים בממשלה, כי נתניהו עוד לא הביע את עמדתו הסופית בעניין תוכנית מע"מ 0% לרוכשי דירות ראשונות של לפיד, שעלותה השנתית משמעותית - 2.5-3 מיליארד שקל, ותשפיע כבר בתקציב 2015. בינתיים, אומרים השרים, זה רק לפיד שרץ עם התכנית ו-ועדת הכספים שסוחבת וגוררת את ההחלטה. אסור שניסן סלומיאנסקי, יו"ר ועדת כספים מהבית היהודי, יחליף את ראש הממשלה בהכרעה על העניין הזה, שמשפיע משמעותית על התקציב הבא, אמרו השרים.לפי עמדת האוצר, הדברים כבר הוצגו לראש הממשלה בישיבה השבוע, והמשרד אכן מוכן לעמוד במשימה להעביר לעיון השרים את ניירות התקציב במועד הנדרש.

במקביל פנה היום סלומינסקי לראש הממשלה ולשר האוצר ו"הבהיר להם כי ועדת הכספים לא תשמש חותמת גומי בכל הקשור לגודל הגרעון ,העלאת מיסים, והקיצוץ הרוחבי המתוכנן".