ערוץ 1: ויזנטל החליט לא להאריך את החוזה של יורם ארבל

אחרי שהעורך הראשי של רשות השידור החליט שלא לשלב את הפרשן דני נוימן במשחקי ליגת העל - הוא החליט שלא להאריך גם את חוזהו של השדר הוותיק

יורם ארבל / צלם: איל יצהר
יורם ארבל / צלם: איל יצהר

העורך הראשי של רשות השידור, יונה ויזנטל, הבהיר לעובדי גוף השידור הציבורי כי כל אחד מהם עשוי להיות חלק מהשידור הציבורי החדש.

בסוף השבוע שעבר כינס ויזנטל את עובדי רשות השידור בתל-אביב - מרביתם עובדי קול ישראל - לאחר שכבר קיים שיחה דומה עם עובדי הרשות בירושלים. במהלך הפגישה הבהיר ויזנטל לשאלת הנוכחים כי הוא "לא פוסל שכל עובדי הרשות החדשה יהיו יוצאי הרשות הישנה", זאת על מנת לדרבן אותם לעבודה מיטבית בתקופת הפירוק.

בתוך כך ממשיכות התזוזות בתוך השידור הציבורי. בסוף השבוע פורסם כי אחרי שוויזנטל החליט שלא לשלב את פרשן הספורט דני נוימן במשחקי ליגת העל, הוא קיבל החלטה שלא להאריך גם את חוזהו של יורם ארבל. נוימן וארבל זכו שניהם לביקורות חריפות במהלך שידורי המונדיאל שהועברו במהלך הקיץ בערוץ 1.

ויזנטל הודה לארבל על "תרומתו לשידורי הספורט", ואיחל לו הצלחה בהמשך דרכו.

בקול ישראל ממתינים לאלקבץ

בתוך כך נראה כי יותר ויותר שעות שידור של ערוץ 1 במהלך היממה יעברו לידיה של חטיבת החדשות בראשותה של אילה חסון, בעיקר בשל מחסור הולך ומחריף במשאבים. לצד תוכניתה החדשה של גאולה אבן בין השעות 19:00-20:00 ומהדורת "מבט" שתחל בשעה 20:00, תעבור גם רצועת 18:00 עד 19:00 לרשות החדשות וגם מהדורת לילה חדשה לסיכום היום בין 23:30 לחצות.

ל"גלובס" נודע כי נבחנת העלאת תוכנית בסגנון "לונדון את קירשנבאום" בהגשת אורן נהרי ודוד ויצטום.

מרשות השידור נמסר כי "נבחנות עשרות אופציות שונות, ואלה גם הועלו כאפשרויות על-ידי העובדים, וכשתהיינה החלטות, נודיע עליהן".

בתוך כך, מנהל קול ישראל החדש, שמעון אלקבץ, צפוי להיכנס לתפקידו רק בעוד חודש, וכרגע מתנהל הרדיו ללא מנהל. על-פי גורמים בתחנות, חסרונה של דמות מנהלת מורגשת.

ההערכה היא כי אלקבץ - עיתונאי בעברו - יבקש בתחילה לשמש בעצמו כמנהל הרשת המרכזית בהאזנה, רשת ב', בטרם ימנה מנהל קבוע לתחנה.