האיש ששווה רבע מיליארד דולר: קווין דוראנט האריך חוזה עם נייקי

כוכב ה-NBA מינף התעניינות מצד אנדר ארמור כדי לחתום מחדש עם הספונסרית הוותיקה שלו, שהעניקה לו הסכם שובר שיאים

קווין דוראנט, אוקלהומה סיטי ת'אנדר, NBA / צלם: רויטרס
קווין דוראנט, אוקלהומה סיטי ת'אנדר, NBA / צלם: רויטרס

עד כמה נייקי מייחסת חשיבות עצומה לקשר המסחרי שלה עם קווין דוראנט, שחקנה של אוקלהומה סיטי ת'אנדר, ניתן ללמוד מההתפתחות האחרונה במו"מ בין הצדדים, בנוגע להארכת חוזה החסות ביניהם: העיתון USA Today מדווח כי ענקית הלבשת הספורט האמריקאית החתימה את כוכב ה-NBA על הסכם חדש, שיעמוד על שווי מינימלי של 250 מיליון דולר ל-10 שנים.

נייקי "נעלה" אצלה את הסמול-פורוורד בזכות העובדה שהגישה לו מתווה כספי משופר, שהתחרה עם הצעת הענק שהגישה לכוכב ה-NBA חברת אנדר ארמור, שעמדה על 265-285 מיליון דולר ל-10 שנים.

חוזה החסות הנוכחי של דוראנט בן ה-25 עם נייקי, בסך 60 מיליון דולר לשבע שנים, הסתיים. הצעתה הראשונית של נייקי, שהסתכמה ב-20 מיליון דולר "בלבד" לעונה (כ-200 מיליון דולר לכל התקופה) הייתה רחוקה מלספק את דוראנט, שהצליח למנף את כניסתה לתמונה של אנדר ארמור על מנת לקבל תוספת מנייקי. לפנות בוקר (ב') אישר דוראנט את חתימתו המחודשת בנייקי, באמצעות חשבון הטוויטר שלו. על-פי הדיווחים, ההסכם החדש של דוראנט יוכל לצמוח לממדים של למעלה מ-300 מיליון דולר שייכנסו לחשבון הבנק שלו ב-10 השנים הקרובות, בהתאם להצלחת ליין נעלי הכדורסל המשותף שלו עם נייקי.

אתר ESPN מפרסם כי חברת ניטור מכירות הקמעונאות בשוק הלבשת הספורט בארה"ב, SportsOneSource, מעריכה כי במהלך השנה האחרונה הצליחו הנעליים של הכדורסלן, שראשי התיבות KD מוטבעים עליהן - לייצר מכירות בגובה של 175 מיליון דולר.

על-פי הערכות, החוזה החדש של דוראנט, שכאמור יכניס לו מינימום 25 מיליון דולר בשנה - יהפוך אותו לפרזנטור השני הכי יקר של נייקי. את המקום הראשון עדיין מחזיק חזק אגדת ה-NBA והבעלים הנוכחי של קבוצת שארלוט בובקאטס, מייקל ג'ורדן - שהמותג המשותף שלו ושל נייקי אחראי על הנתח העיקרי של מכירות נעלי הכדורסל ברחבי ארה"ב. ג'ורדן, 51, מקבל מנייקי כ-60 מיליון דולר בשנה. הגולפאי טייגר וודס הוא עוד פרזנטור בכיר של החברה - עם כ-20 מיליון דולר בשנה.