ביהמ"ש פסל הזכייה של אבי נמני במכרז להקמת אקדמיה לכדורגל באשקלון

קיבל את העתירה שהגישה המתחרה, העמותה לחינוך וספורט הישגי באשקלון, שטענה לפגמים בהליך המכרז

אבי נמני / צלם: שלומי יוסף
אבי נמני / צלם: שלומי יוסף

כדורגלן העבר וסוכן השחקנים ופרשן הווה, אבי נמני, ייאלץ להמתין בשלב זה עם הקמת אקדמיית הכדורגל בעיר אשקלון, זאת לאחר שבית המשפט לעניינים מנהליים בבאר שבע קבע כי נפלו פגמים במכרז שהוציאה עיריית אשקלון. ביהמ"ש קבע כי ההחלטה על הזוכה במכרז תבוטל, העניין יוחזר אל ועדת המכרזים של עיריית אשקלון שתצטרך לבחון מחדש את המשמעות הכספית של כל אחת מההצעות, ורק לאחר מכן תקבל החלטה בעניין.

את העתירה לביהמ"ש הגישה העמותה לחינוך וספורט הישגי באשקלון - באמצעות עו"ד דרור נאור, אורון שוורץ ויוגב נרקיס ממשרד שוורץ-נרקיס - שהתמודדה מול חברת נימ גרופ ייעוץ ספורט בע"מ (החברה שבל אבי נמני ושותפו עו"ד גיא פרימור) במכרז של עיריית אשקלון לפתיחת אקדמיית כדורגל בעיר. שתי ההצעות, של נמני ושל העמותה לחינוך וספורט הישגי באשקלון, היו היחידות שהוגשו למכרז. נמני כבר הציג אנשי מקצוע שיביא עמו לאקדמיה, ביניהם מאמן הכדורגל יובל נעים.

בימה"ש ביטל את המכרז משני נימוקים עיקריים: הראשון הוא העניין הכספי. "החלטת ועדת המכרזים ניתנה בלא שעמד בפניה נתון מרכזי ובסיסי המהווה תנאי לבחינת היכולת של העירייה...והוא מחיר התקשרות זו לעירייה". כלומר, הבחירה בחברה שבבעלות נמני נעשתה למרות שההצעה שלה במכרז לא כללה התייחסות לעלות של תפעול האקדמיה עבור העירייה.

בנוסף קבע בית המשפט כי נפלו פגמים בהליך המינוי של חברי הוועדה המקצועית, שהיו אמורים לבחון את ההצעות שהוגשו במכרז. מתוך שבעה חברים שאושרו בוועדה המקצועית על-ידי ועדת מכרזים, נותרו בפועל רק ארבעה ואליהם התווסף אחד נוסף שכלל לא נבחר על-ידה. בפועל, קובע השופט, נעשה המינוי של חברי הוועדה החדשים בדיעבד - רק אחרי שוועדת המכרזים כבר קיבלה לידיה את המלצתה של הוועדה החדשה.