רשות השידור בת"א תעבור למתחם הטלוויזיה החינוכית

השטח שבו פועלת רשות השידור בקריה יפונה והנכס יימכר ■ ארדן מבקש להנגיש את ארכיון רשות השידור לידי הציבור, וזאת לאחר שעד כה עלות דקת ארכיון עמדה על 4,500 שקל

רשות השידור בת"א / צילום: רון פז
רשות השידור בת"א / צילום: רון פז

מתחם רשות השידור בתל-אביב צפוי לעבור לפעול בשטח של הטלוויזיה החינוכית ברמת אביב. כך מסתמן לאחר ביקור של הכנ"ר דוד האן במתחם החינוכית ברחוב קלאוזנר הסמוך לאוניברסיטת תל-אביב.

לא מן הנמנע כי אולפני הרדיו והטלוויזיה של רשות השידור השוכנים במתחם הקריה בתל-אביב יעברו רק באופן זמני לשטח החינוכית ולו רק בכדי לפנות באופן מהיר את המתחם בתל-אביב.

אחת ממשימותיו של הכנ"ר כמפרק רשות השידור היא לממש את נכסיה הנדל"ניים על מנת לממן את הרפורמה המקיפה של השר גלעד ארדן בשידור הציבורי ובראשן לממן את פיצויי הפרישה של מאות עובדי הרשות.

בתוך כך, ארדן שיגר מכתב להאן ובו הוא דורש להפחית משמעותית את מחירי הארכיון של רשות השידור. לדבריו, "נקבע כי רשות השידור תעמיד לעיון הציבור את החומר הארכיוני שבאמתחתה במחיר עלות ללא רווח. לצערי, על אף ניסיונות רבים מצידי לקדם את הנושא מול הנהלת רשות השידור בעבר, טרם בוצע כל שינוי בתעריף שנגבה על-ידי רשות השידור ועבור דקת שימוש בחומרי הארכיון מבקשים ממפיקים ויוצרים שונים תשלום של 4,500 שקל לדקה".

ארדן הוסיף כי "ארכיון רשות השידור הינו נכס לאומי השייך קודם כל לציבור ועלינו להנגישו לכל המעוניין ולאפשר לציבור הרחב ליהנות ממנו. אודה לך אם תפחית משמעותית את מחירי ארכיון הרשות ואני מאמין שבעקבות ההפחתה ייעשה בו שימוש רב הרבה יותר".