שר התחבורה כץ איחר לכנס תשתיות - בגלל פקקי תנועה

כץ: "זה לא שאני הצדיק ושר האוצר הוא הרשע, הוא מייצג את האילוצים ואני את הצרכים"

ישראל כץ / צילום: תמר מצפי
ישראל כץ / צילום: תמר מצפי

"האוצר היה צריך לבקש ממני להוציא את כל הפרויקטים לדרך", כך אמר היום שר התחבורה ישראל כץ בכנס תשתיות בהתייחסו לקיצוץ של כרבע מיליארד שקל מתקציב משרדו. השר, שאיחר לכנס בגלל פקקי תנועה, ציין כי "מדינת ישראל בפיגור עצום מבחינת תחבורה ציבורית, פיגור של יותר מ-60 שנה. אבות הציונות כנראה היו חלשים בתחבורה, עשו הרבה דברים, אבל לא חיברו את הפריפריות".

בהתייחסו לפרויקט הרכבת הקלה בגוש דן, אמר כץ כי "הדבר החשוב ביותר על סדר היום הוא להקים תחבורה ציבורית בגוש דן, פרויקט שעולה 80-100 מיליארד שקל. הפרויקט הראשון (הקו האדום) הוא כבר בתהליך של ביצוע, והוא יהיה. כרגע האתגר הוא עוד שבעה קווים שצריך לתכנן אותם ולמצוא את חבילת המימון כדי שאפשר יהיה להרים את הפרויקט הכבד הזה שישרת את הדורות הבאים, אחרת גוש דן ייפקק למרות כל מה שאנחנו עושים".

כץ דיבר על העיכובים הרבים באישור פרויקטים על רקע ההתנגדויות והביורוקרטיה וציין כדוגמה את הצלחת פרויקט הנתיב המהיר לתל אביב: "ועדת הכלכלה קראה לזה פרויקט של עשירים, ומנכ"ל משרדי היה צריך לחתום בערבות אישית שהוא לוקח אחריות על הפעלת הפרויקט".

בנוגע למכרזי ההקמה וההפעלה של נמל הדרום ונמל הצפון הוסיף כץ: "אנחנו נקים את הנמלים האלה, והחברות הזרות, תמורת דמי זיכיון של 25 שנה, ישלמו מיליארדים. בקרוב מאוד נחתום במשרד רה"מ יחד עם שר האוצר על ההסכם עם הזוכים במכרז באשדוד, לאחר מכן נניח אבן פינה, גם בחיפה". בהתייחסו למאבק מול יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד אלון חסן, אמר כץ: "לא היססתי לעמוד כאן מול הכוחות האלה שמדי פעם מאיימים ואף פולשים לזירות אחרות. מתברר שהם ניסו לפלוש לזירה הפוליטית ובזה מטפלים כבר אחרים".

שר התחבורה אמר כי הוא מודע לצרכים של מערכת הביטחון: "זה לא שאני הצדיק ושר האוצר הוא הרשע, הוא מייצג את האילוצים ואני מייצג את הצרכים, אבל סה"כ אנחנו מאמינים באותו דבר, ויחד ננסה למצוא את הנוסחה איך לא פוגעים בתנופה הזאת. צריך להשלים את המהפכה".