מניית היום: מזנקת 17% בעקבות דיווח על תרופה לאבולה

לפי הדיווח בחדשות ערוץ 2 חברת "פרוטליקס" עשויה להיות זו שתביא את המזור הכל כך נחוץ למחלה ■ בידי החברה היכולת לסנתז את התרופה באופן המהיר והיעיל ביותר בעולם

מניית פרוטליקס מזנקת היום במהלך המסחר בבורסה ומרכזת מחזור ער, ככל הנראה בעקבות כתבה שהתפרסמה בחדשות ערוץ 2 אתמול בערב.

בכתבה כי חברת "פרוטליקס", הממוקמת בכרמיאל, עשוייה להיות זאת שתסייע בסנתוז המוני של התרופה למחלת האבולה.

בהתפרצות האחרונה נדבקו בעיקר תושבי מערב אפריקה, אך אזרח אמריקני שנדבק במחלה הצליח להחלים. הוא עשה זאת ככל הנראה באמצעות תרופה ניסיונית שהומצאה על ידי חברה קנדית - תרופה שהפקתה אורכת זמן רב, וכרגע אין עוד מנות ממנה בנמצא.

לפי הדיווח חברת פרוטליקס עשויה להיות זו שתביא את המזור הכל כך נחוץ למחלה. בידי החברה היכולת לסנתז את התרופה באופן המהיר והיעיל ביותר בעולם. הבעיה היחידה היא שנכון לעכשיו החיסון מוגדר כפטנט, ורק אם ישכילו בארגון הבריאות העולמי להבין את חשיבות ייצור התרופה, המפעל הישראלי עשוי להציל את העולם.

נגיף האבולה התגלה לראשונה בשנות ה-70. מקור ההדבקה הוא ככל הנראה עטלפי פירות אפריקנים - בני אדם שאכלו אותם או אכלו חיות שניזונו מבשר העטלף, היו הראשונים שנדבקו בווירוס. שיעור ההדבקה במחלה הוא גבוה, משום שהנגיף מועבר באמצעות נוזלי גוף, כולל מעבר דרך רוק. בכל התפרצות של המחלה בעבר מתו מאות בני אדם, אך הפעם מספר הקורבנות עומד כבר על 1,900. במטרה לגדוע את שרשרת ההדבקה, ארגון הבריאות העולמי שלח את כל כוחותיו למערב אפריקה.