The Voice מובילה ברייטינג; יותר צופים לסיכום "האח הגדול"

רייטינג שבועי: ערוץ 10 נכנס לטבלה בזכות "המסע המופלא של אהרוני וגידי" שהגיע לחצי מיליון צופים

The Voice של רשת היא התוכנית המובילה השבוע ברייטינג במשקי בית יהודיים, ואולם יותר אנשים צפו בפועל בתוכנית הסיכום של "האח הגדול". שבוע לאחר סיומה של התוכנית, צפו 752 אלף צופים מקרב כלל האוכלוסייה במשדר שבו התארחו יוצאי הבית לראיון משותף. התוכנית זכתה לרייטינג של 26.8% במשקי בית יהודיים, בעוד ש-The Voice, שנמצאת בשלב ה"דו קרב" של הריאליטי, הניבה 27.9%.

לא רק היעדרו של פרק רגיל של "האח הגדול" חריג בטבלת הצפייה השבועית - אלא גם הנוכחות של ערוץ 10. "המסע המופלא של אהרוני וגידי", בפרק שעסק במרוקו - מקום שמרתק במיוחד את הצופה הישראלי - משך השבוע יותר מחצי מיליון צופים. בערוץ רואים בכך תולדה ברורה של לוח השידורים האלטרנטיבי שאותו הם מבקשים לקדם, ואשר בא לידי ביטוי גם בהצלחה של תוכניות כמו "פנים אמיתיות", שהשיגה השבוע שיא צפייה של כמעט שנתיים (17%), ונתונים נאים ל"מקור" ול"שי בשידור" ששודרה בליל שבת.

גם תוכניתו של שי שטרן בערוץ 10, וגם תוכניתו של אייל קיציס בקשת, מצליחות להביא נתונים מוצלחים בשידור השני שלהן במוצ"ש - שטרן עם 9% ושיא צפייה ואילו קיציס עם 485 אלף צופים, מה שהופך אותן לתוכניות מאוד כלכליות.

בעוד שערוץ 10 מתגאה בתכנים האלטרנטיביים שהוא מציג, יש גם להעלות את השאלה - איפה הדרמות? רק תוכנית מקור מתוסרטת אחת משודרת בימים אלה על המסך הישראלי והיא "הפרלמנט" של קשת, שמשיגה נתון צפייה גבוה במיוחד - 560 אלף צופים, מעט פחות מ"אמא מחליפה" עם 575 אלף צופים. האירוניה היא שגם תוכנית זו ("הפרלמנט"), המקבלת מעמד של קאלט, לא מוכרת כדרמה על-ידי הרשות השנייה, אשר מוכיחה אוזלת יד בהיעדרן של סדרות מקור ישראליות על המסך.

טבלת רייטינג 6/9/14
 טבלת רייטינג 6/9/14