ראשי הארגונים העסקיים לנתניהו: "לאשר מע"מ אפס מהר"

יוזמי המכתב דורשים מראש הממשלה להתערב לקידום החוק כדי לעצור את הנזק שנגרם לענף מאז ההכרזה על התוכנית בחודש מארס האחרון

בנימין נתניהו - מבצע "צוק איתן" / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו - מבצע "צוק איתן" / צילום: רויטרס

הצעת חוק מע"מ אפס מתקדמת לאיטה בוועדת הכספים ללא התקדמות משמעותית. בינתיים נתוני המאקרו של ענף הנדל"ן מעידים על ירידה משמעותית במכירת דירות וגם בהתחלות בניה. בשל ההתקדמות האיטית של הצעת החוק, פנו בימים האחרונים חברי נשיאות הארגונים העסקיים ונציגי התאחדות בוני הארץ לראש הממשלה בנימין נתניהו במכתב תחת הכותרת: "פגיעה חמורה במשק בשל העיכוב באישור חוק מע"מ אפס אחוז".

במסגרת המכתב, עליו חתומים נשיא התאחדות התעשיינים, צביקה אורן, המשמש יו"ר נשיאות הארגונים העסקיים, ונשיא התאחדות בוני הארץ, נסים בובליל, נכתב כי "התהליך לאישור הצעת החוק בוועדת הכספים אינו מתכנס להחלטה והוא הפך לכר נרחב של מאבקים פוליטיים וסקטוריאליים בין סיעות הכנסת השונות. ההצעה אשר נמצאת בדיון ציבורי זה זמן רב משפיעה הלכה למעשה על המשק הישראלי בכלל ועל ענף הבנייה , שהוא מנוע צמיחה חשוב ביותר, בפרט. כתוצאה מכך פרויקטים רבים מושבתים, מחירי הדירות ממשיכים לעלות, התעשיות הנלוות מושבתות וירידת קצב התחלות הבניה גוררת אובדן של כ-6 מיליארד שקל בהכנסות המדינה ממסים".

יוזמי המכתב דורשים מראש הממשלה להתערב לקידום החוק כדי לעצור את הנזק שנגרם לענף מאז ההכרזה על התוכנית בחודש מארס האחרון: "אנו פונים אליך על מנת שתפעיל את כל כובד משקלך כדי לאשר את הצעת החוק מהר, ככל האפשר על מנת להחזיר את לענף הבניה ולמשק כולו את הוודאות הנדרשת לכל כלכלה תקינה. אנו תומכים באישור הצעת החוק אך יש לוודא כי זו תאושר באופן מיידי כדי למנוע את המצב המתמשך של אי הוודאות וחוסר הבהירות השוררים בענף".

כזכור, ועדת הכספים ממשיכה לדון בהצעת החוק ולאחר שבשבוע שעבר נערכו הדיונים במהלך יומיים, גם השבוע ימשיכו חברי הכנסת לדון בסוגיה מחר (ג') וביום חמישי הקרוב. חברי האופוזיציה הגישו למעלה מאלף הסתייגויות לחוק וכדי לדון בכולם יידרשו עוד מספר לא מבוטל של ישיבות. באוצר חוזרים ומבהירים כי הצעת החוק תעבור, לא משנה כמה דיונים יידרשו, ובכוונתם לאשר את ההצעה לקריאה שניה ושלישית בתחילת מושב החורף.

נשיאות הארגונים העסקיים כוללת את איגוד הבנקים, התאחדות התעשיינים, התאחדות חברות הביטוח, התאחדות האיכרים, התאחדות המלונות, התאחדות תעשייני היהלומנים, את לה"ב - לשכת ארגוני העצמאיים, את הארגון הארצי לחברות אבטחה, הארגון הארצי לחברות ניקיון, את התאחדות בתי המלאכה, את ארגון החברות לאספקת משאבי אנוש, את התאחדות בתי הקולנוע ואת התאחדות בוני הארץ.