הבורסה ננעלה בירידות קלות; כלל ביו' צנחה 45.5%

סקיילקס ומזור זינקו ■ חברת היפריון האמריקאית הודיעה אתמול, באופן חד-צדדי, על ביטול ההסכם לרכישת אנדרומדה של כלל ביו ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.04 מיליארד שקל

בנין הבורסה החדש / צילום: תמר מצפי
בנין הבורסה החדש / צילום: תמר מצפי

הבורסה ננעלה היום (ג') בירידות קלות במדדים המובילים, ברקע המגמה המעורבת שחתמה אמש את המסחר בוול סטריט, כאשר מדד המעו"ף נסחר קרוב מאוד לרמות השיא של כל הזמנים. המסחר בוול סטריט נפתח היום בירידות קלות וגם באירופה המגמה שלילית. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.04 מיליארד שקל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יאיר לפיד נפגשו אתמול בארבע עיניים במטרה לנסות ולגשר על הפערים לקראת הגשת תקציב 2015. הפגישה הסתיימה בלא הכרעה אך גורמים המקורבים לשניים ציינו כי הפגישה התנהלה ברוח טובה לקראת הפגישה בין צוותי המשרדים העוסקים בתקציב. לפיד ממשיך להתנגד להגדלת תקציב הביטחון ב-11 מיליארד שקל כדרישת מערכת הביטחון. כישלון הניסיון להשיג הסכמה מעכב את אישור התקציב בממשלה.

לפי שעה לא נקבע דיון בממשלה בנושא ושוררת אי ודאות לגבי מועד אישור התקציב. בשבועות הקרובים יידרש נתניהו לפסוק בסוגיה. ככל הנראה הדיונים בממשלה ידחו עד לאחר החגים. בין ראש השנה ליום הכיפורים צפוי נתניהו לשהות בניו יורק לנוכח נאומו בעצרת האומות הכללית של האו"ם, כך שהדיונים בנושא יתחדשו רק לאחר מכן. ככל הנראה לא יהיה זה לפני סוכות, אלא רק אחרי החג.

נתניהו מתנגד לתוכנית מע"מ 0% על דירות חדשות, תוכנית הדגל של שר האוצר יאיר לפיד. כך גילה היום ח"כ משה גפני (יהדות התורה) בדיון בוועדת הכספים כשאמר ליו"ר הוועדה ח"כ ניסן סלומיאנסקי כי נתניהו הכחיש שנתן הוראה לסלומיאנסקי לקדם את הצעת החוק בוועדה.

כלל ביו' צנחה, סקיילקס טסה

חברת סקיילקס חדלת הפירעון פרסמה הבוקר מתווה להסדר חוב, ששלח את המניה לירידות חדות אשר כמעט איפסו את שווי החברה שנסחרה הבוקר בשווי של 8 מיליון שקל בלבד. מדובר בהסדר בהיקף של קרוב למיליארד שקל, הכולל המרת חוב למניות והנפקת אג"ח חדשות, המגלם "תספורת" של כ-237 מיליון שקל. (לסיפור המלא)

חברת הייפריון האמריקאית הודיעה אתמול, באופן חד-צדדי, על ביטול ההסכם לרכישת החברה הישראלית אנדרומדה, המפתחת את תרופה לסוכרת, והצהירה כי "גילתה עדויות" שעובדי אנדרומדה היטו את תוצאות הניסוי הקליני בתרופה". היקף העסקה עשוי היה להגיע למאות מיליוני דולרים. נציין את כלל ביוטכנולוגיה .

חברת מזור רובוטיקה העוסקת בפיתוח ומכירה של מכשור רפואי מתקדם לניווט כלים כירורגיים בדיוק גבוה ובפולשנות מזערית לניתוחי עמוד שידרה, הודיעה היום כי מנהל המזון והתרופות הסיני (CFDA) אישר את מערכת ה- Renaissance של מזור.

פרוטליקס נשארה במוקד לאחר שהמסחר במנייתה שלשום נראה כמו רכבת הרים: זינוק של יותר מ-20% על רקע דיווח בערוץ 2 בנוגע לייצור אפשרי של תרופה לנגיף האבולה, ומחיקת הזינוק לאחר שמנכ"ל החברה הכחיש את הדברים בשיחה עם "גלובס".

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]