הבנק של אבו-דאבי מחייה את פרויקט מיליארד הדולר של ריאל מדריד

דיווח: המועדון הספרדי יבנה אי מלאכותי של ספורט, בילויים ונופש באיחוד האמירויות ■ המודל העסקי: תוספת של 50-60 מיליון אירו בשנה להכנסות

הדמיה של מתחם הנופש של ריאל מדריד באיחוד האמירויות / צלם: האתר הרשמי של ריאל מדריד
הדמיה של מתחם הנופש של ריאל מדריד באיחוד האמירויות / צלם: האתר הרשמי של ריאל מדריד

בחורף 2012 יצאה ריאל מדריד במסיבת עיתונאים מפוארת בה הציגה את מה שהיה אמור להפוך לפרויקט הכי גרנדיוזי בתולדות קבוצת הפאר הספרדית: הקמת אי נופש מלאכותי באיחוד האמירויות, שיכיל מתקני ספורט, בידור, מלונות יוקרה, מעגני יאכטות, פארק מים, פארק שעשועים, קניונים ועוד. רק שהמימון למיזם שמוערך במיליארד דולר לא נמצא, ונשיא המועדון פלורנטינו פרז הודיע על גניזתו.

ובכן, לא לאורך זמן: העיתון "אל קונפידנסיאל" מפרסם כי "הבלאנקוס" מצאו שותף חדש להרים איתו את פרויקט "האי של ריאל מדריד" - הבנק הלאומי של אבו-דאבי, שייקח על עצמו את המיזם. במהלך השבוע הקרוב אמורה אלופת אירופה להודיע רשמית על השקתה המחודשת של התוכנית.

על-פי המודל העסקי, האי המלאכותי, שאמור למשוך אליו תיירים רבים וגם קבוצות ספורט מקצועניות מרחבי העולם שיערכו בו מחנות אימונים - עשוי להוסיף בין 50 ל-60 מיליון אירו מדי שנה לקופת ההכנסות של ריאל מדריד. השאיפה כעת היא לפתוח את האי למבקרים לקראת סוף שנת 2017.

ההסכמה עם הבנק של אבו-דאבי על מימון הפרויקט הפכה לשותפות העסקית השנייה של המועדון הספרדי עם איחוד האמירויות. קדמה לו החתימה עד לתום עונת 2017/18 עם "אמירייטס" על מתן חסות ראשית של חברת התעופה לריאל, בתמורה לכ-30 מיליון אירו לשנה.