נעילה שלילית בוול סטריט; אפל לא הרשימה את המשקיעים

אפל ריכזה עניין רב על רקע השקת המוצרים החדשים שלה ■ קומברס מפטרת עובדים ■ היום לא התפרסמו נתוני מאקרו משמעותיים

טים קוק, המנכ"ל האהוב ביותר על עובדיו / צילום: רויטרס
טים קוק, המנכ"ל האהוב ביותר על עובדיו / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בירידות שערים. זאת, לאחר נעילה שלילית בבורסות אירופה, לאחר שביומיים האחרונים המדדים המרכזיים ביבשת רשמו את הירידות החדות ביותר בחודש האחרון. היום לא התפרסמו נתוני מאקרו משמעותיים בארה"ב.

אלעד שמש האסטרטג הראשי של קולמקס בית השקעות, מציין כי "ישיבת הפד תפתח אשר צפויה להשפיע על מומנטום המסחר מחר לאחר הצהרת הנגידה ילין. בחדרי העסקאות ניתן לזהות עליה קלה במפלס העצבים, אשר ניתן לייחס לשבוע ה-11 בספטמבר אשר גורם למתיחות וחשש קל כל שנה מחדש בקרב האמריקאים".

במחלקת המחקר של בית ההשקעות יוטרייד מציינים כי הסמטימנט השלילי במחירי הנפט נמשך, בעיקר על רקע הפסקת האש שנחתמה בין רוסיה לאוקראינה. ביוטרייד ציינו כי בשבוע שעבר הנפט השלים ירידה נוספת של 2.1% ונסחר סביב רמת 100.9 דולר לחבית. שבירה כלפי מטה של רמת 100 דולר לחבית שהיא רמה הן טכנית וכמובן גם פסיכולוגית תוציא מהלך ירידות עם יעד ראשוני שיהיה ב-95 דולר לחבית כ-6% פחות מהרמה הנוכחית כיום. השינוי במחיר עשוי להיות כבר בטווח הקרוב.

ביוטרייד ציינו כי נתוני התעסוקה מהשבוע האחרון בארה"ב מסמנים קצב התאוששות איטי יחסית של המשק האמריקני ובהתאמה גם הצפי לעלייה מינורית יותר בביקוש לנפט מצד הצרכנים בכלכלה הגדולה בעולם. להתאוששות האיטית של המשק האמריקני יש לצרף כמובן את ההאטה הכללית באסיה כשבראשה ירידה בקצב הצמיחה של סין וכמובן החשש ממיתון ודיפלציה בגוש האירו. גורם נוסף להיחלשותו של הנפט היא התחזקות של הדולר האמריקני, באופן טבעי, ערכו של הנפט הנקוב בדולרים יורד ברגע שהמטבע האמריקני ממשיך להתחזק באופן מהותי מול כלל סל המטבעות העולמי.

אפל השיקה מוצרים חדשים

מניית אפל ריכזה היום עניין רב על רקע השקת המוצרים החדשים שלה: שעון חכם, שירות תשלומים, וגולת הכותרת - האייפון 6 האייפון 6 פלוס.

סבב פיטורים נוסף יוצא לדרך בחברת הטכנולוגיה קומברס: החברה, שבתחילת השנה העסיקה כ-2,500 עובדים, צפויה לפטר מאות מעובדיה בימים הקרובים. בישראל מועסקים למעלה משליש מעובדי קומברס , ולפי ההערכות מספר המפוטרים בארץ יהיה כ-200. בקומברס סירבו להגיב לידיעה. בעבר ביצעה החברה מספר רב של סבבי פיטורים, כולל בשנים האחרונות.

חברת מזור רובוטיקה העוסקת בפיתוח ומכירה של מכשור רפואי מתקדם לניווט כלים כירורגיים בדיוק גבוה ובפולשנות מזערית לניתוחי עמוד שידרה, הודיעה היום כי מנהל המזון והתרופות הסיני (CFDA) אישר את מערכת ה- Renaissance של מזור.

מניית הטכנולוגייה הישראלית ראדא זינקה אתמול לאחר שהחברה דיווחה על עלייה של 23% בהכנסות הרבעון השני, לרמה של 6.4 מיליון דולר. זאת בהשוואה ל-5.2 מיליון דולר ברבעון השני של 2013. בשורה התחתונה החברה עברה לרווח נקי של 385 אלף דולר או 0.04 דולרים למניה ברבעון השני של השנה. זאת לעומת הפסד של 935 אלף דולר או סנט למניה.

חברת בריינסטורם דיווחה היום כי היא מבצעת איחוד הון של 1:15 במניותיה, זאת כחלק מדרישות הנאסד"ק, כך שמעתה מניותיה יומרו ממחיר של כ-30 סנט למניה למחיר של כ-4.5 דולר למניה. בעקבות איחוד ההון יעברו מניות החברה מה-OTC למסחר בנאסד"ק.