אפל חושפת מוצרים חדשים: אייפון 6 ו-6 פלוס, שעון חכם

האייפון 6 מגיע עם מסך בגודל 4.7 אינץ', והאייפון 6 פלוס הוא בעל מסך בגודל 5.5 אינץ' ■ שירות התשלומים, אפל Pay, מאפשר תשלום באמצעות טביעת אצבע מחיר השעון החכם - Apple Watch - החל מ-350 דולר

אייפון 6 / צילום: מתוך אתר Apple

ענקית הטכנולוגיה אפל חשפה היום (ג') שני מכשירי אייפון חדשים, שירות תשלום חדש בשם אפל Pay ואת השעון הדיגיטלי שלה, באירוע שהיא עורכת בסן פרנסיסקו.

עם תחילת הארוע בשעה 20:00, עלה מנכ"ל אפל טים קוק לבמה ואמר שהוא רוצה להציג את האייפון הגדול עם המסך הגדול ביותר ואז הציג שני אייפונים: אייפון 6 ואייפון 6 פלוס חדשים, שיגיעו בעובי של 6.9 מ"מ עם מסך 4.7 אינץ' ו-7.1 מ"מ עם מסך בגודל 5.5 אינץ', בהתאמה.

"מדובר בהתקדמות הטכנולוגית הגדולה ביותר שעשינו באייפון", אמר קוק, "ויותר חשוב - מדובר בטלפון האהוב ביותר בעולם".

האייפון 6 פלוס מגיע באיכות מסך של Full HD עם רזולוציה של 1920 על 1080 פיקסלים וצפיפות פיקסלים של 401ppi, דגם האייפון 6 מגיע עם רזולוציה קצת יותר נמוכה של 1334 על 750 פיקסלים וצפיפות פיקסלים של 326ppi. האייפון 5S הגיע עם מסך בגודל 4 אינץ' עם רזולוציה של 1136 על 640 פיקסלים וצפיפות פיקסלים של 326ppi.

האייפון 6 פלוס כולל מצב צפייה אופקי חדש לחלק מהיישומים בפאבלט. מנגנון טביעות האצבע המאפשר לפתוח את המכשיר בנגיעת האצבע ולפתוח אפליקציות פנימיות של אפל יהיה אפשרי גם באפליקציות חיצוניות.

המצלמה מגיעה עדיין עם חיישן 8 מגה פיקסל וטכנולוגיה חדשה של פוקוס פיקסלס המאפשרת מיקוד טוב יותר על עצמים וגם ייצוב תמונה משופר. מעבר לזה, צילום הווידיאו כולל מצב צילום איטי של 120 פריימים לשנייה וב-240 לשנייה.

האייפונים החדשים יצאו ב-19 לחודש לספטמבר בארה"ב ובשמונה מדינות נוספות עם הזמנה מוקדמת החל מה-12 לספטמבר. באפל מבטיחים שעד סוף השנה האייפון יצא ב-150 מדינות.

מחירו של האייפון 6 יתחיל בארה"ב עם חוזה לשנתיים ב-200 דולר או החל מ-300 דולר לגרסת האייפון 6 פלוס.

אפל Pay

"אני רוצה לדבר על קטגוריה חדשה - תשלומים", אמר קוק. "אנחנו תלויים בתשלומים בכרטיס פלסטיק שקיימים כבר עשרות שנים. לכן יצרנו יצרנו תהליך תשלום חדש ואנחנו קוראים לו - אפל Pay", אמר.

התשלום עובד באמצעות נגיעת הסמארטפון בעמדת תשלום בקופה שעובדת על מנגנון NFC וקיימת כרגע רק במכשירי האייפונים החדשים. מנגנון ה-Pay ישתמש בשבב ה-NFC, טביעת האצבע, כאשר המידע ישמר בצורה מאובטחת. בכדי להפעיל את שירות התשלומים, אפשר להשתמש בכרטיס אשראי שמוזן אצל אפל לרכישת אפליקציות או להוסיף כרטיס אשראי נוסף על ידי תשלום שלו. באפל אומרים שאם האייפון נגנב אפשר דרך שירות Find My iPhone לבטל את אופציית התשלום דרך אותו סמארטפון. באפל מבטיחים שהם לא שומרים מידע על הרכישות, מאיזו חנות הן נקנו או מה נקנה.

השירות מתחיל בארה"ב עם חברות ויזה, מאסטר קארד ואמריקן אקספרס. לדברי החברה יש כבר 220 אלף נקודות מכירה בארה"ב, כולל הכולבו מייסיס, בית המרקחת - דואון ריד, מקדונלדס וסאבווי. גם חנויות אפל, פארק השעשועים דיסני וחנויות המוצרים של דיסני.

השעון החכם

"יש לנו דבר אחד נוסף להראות לכם", אומר קוק בדומה למשפטו הקבוע של סטיב ג'ובס המנוח. "אנחנו אוהבים לשלב חומרה ותוכנה במוצרים שמאפשרים ללקוחות שלנו לעשות דברים שהם לא חלמו עליהם. אני רוצה לחשוף את הפרק הבא בסיפור של אפל - Watch.

"עם כל מוצר מהפכני שאפל בנתה, היה דרוש גם ממשק מהפכני. עם המק הצגנו את העכבר שמאפשר לנווט בקלות במחשב, באייפוד הצגנו את הגלגלת שליטה ובאייפון מדובר במסך המגע. באפל Watch לא שמנו את הממשק של האייפון במסך קטן יותר, כי אז הייתה חוויה לא נוחה. לכן הוספנו יכולות למוצר שקיים כבר שנים ארוכות כמו השעון. מדובר בגלגלת דיגיטלית לצד השעון, בעזרת גלגול שלה מתבצע הזום או שליטה בתפריט. אם לוחצים על אותה גלגלת חוזרים לעמוד הבית. אפשר ללבוש את המוצר הזה כל היום".

המסך של ה-Watch עשוי מזכוכית ספיר, והוא מסך מגע מסוג רטינה. מדובר בשעון ממתכת עם רצועה פריקה במגוון צבעים כאשר השעון ניתן לטעינה באמצעות טכנולוגיית טעינה אלחוטית על ידי משטח נגיעה חיצוני. ניתן להחליף בקלות את רצועת השעון. לשעון יש שתי גרסאות של מסכים שונים שאמורים להתאים למשתמשים שונים וגם גרסת ספורט עמידה יותר וגרסת אפל עם מסגרת זהובה. "עבדנו על האפל וואץ' המון זמן", אמר קוק. ממשק השעון קצת מוזר כאשר הוא כולל חיווי של המון אפליקציות בעיגולים קטנים, אבל יכול להיות שלאחר התנסות במוצר, החוויה תראה נעימה יותר.

האפל וואץ' גם כולל את העוזרת הקולית של החברה סירי, שמאפשרת לבצע חיפושים בעזרת הקול בשעון. למכשיר גם יש חיווי רטט על התראות נכנסות לשעון. החברה גם הוסיפה יכולת לתקשר בין שני אנשים שמחזיקים את השעון על ידי ציור עם האצבע על המסך. למשל, סימן של לב או ציור של אוכל בשביל לסמן שרוצים לצאת לצהריים. האפל וואץ' מאפשר לקבל התראות משירותי צד שלישי כמו חיווי על הודעה מפייסבוק. כבר עכשיו אפל הודיעה על התראות מטוויטר, פייסבוק או הודעה על זמן עלייה במטוס של חברת אמריקן איירלנס, כולל כרטיס העלייה למטוס, ובבתי מלון של סטארווד אפשר יהיה לפתוח את הדלת באמצעות נגיעה של השעון בדלת. חברת הרכב BMW תראה איפה חנית את הרכב והוראות הדרכה לרכב, באפלייקצית נייקי מידע על חברים שמתאמנים. יש גם אופציה לשליטה בסטרימר - אפל TV או חיווי על העדשה של המצלמה. יש גם חיווי על מיילים נכנסים בשעון.

האפל וואץ' מתאים לאייפונים החל מגרסה 5. "זה אומר שיותר מ-200 מיליון אנשים יכולים כבר להשתמש בשעון", אומר קוק. המחיר מתחיל מ-350 דולר לשעון והוא יהיה זמין לרכישה החל מתחילת שנה הבאה.

האייפונים החדשים 6
 האייפונים החדשים 6