פגישת התקציב בין נתניהו ללפיד נדחתה ליום ראשון

דחיית הפגישה באה על רקע פגישתם של שר האוצר לפיד וראש הממשלה בנימין נתניהו אתמול, לאחר שהפגישה הסתיימה בלי שהושגו הסכמות, כפי שנחשף ב"גלובס"

בנימין נתניהו ויאיר לפיד / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו ויאיר לפיד / צילום: רויטרס

הפגישה בין צוותי משרד האוצר, משרד ראש הממשלה ומשרד הביטחון, שנועדה לגשר על המחלוקת בנושא גובה תקציב הביטחון לשנה הבאה תערך ביום ראשון, ולא מחר כפי שנקבע תחילה.

דחיית הפגישה באה על רקע פגישתם של שר האוצר לפיד וראש הממשלה בנימין נתניהו אתמול, לאחר שהפגישה הסתיימה בלי שהושגו הסכמות, כפי שנחשף ב"גלובס".

הפערים בין האוצר לביטחון בנושא תקציב הביטחון בשנה הבאה ממשיכים להית גדולים ונאמדים במספר מיליארדי שקלים. עקב התמשכותה של המחלוקת צפוי עיכוב באישור תקציב המדינה ל-2015, ולפי ההערכות התקציב לא יאושר עד למועד הקבוע בחוק: תום השנה האזרחיית, ה-31 בדצמבר.

כאמור, אתמול נפגשו לפיד ונתניהו בארבע עיניים במטרה לנסות ולגשר על הפערים לקראת הגשת תקציב 2015. הפגישה הסתיימה בלא הכרעה אך גורמים המקורבים לשניים ציינו כי הפגישה התנהלה ברוח טובה לקראת הפגישה בין צוותי המשרדים העוסקים בתקציב. לפיד ממשיך להתנגד להגדלת תקציב הביטחון ב-11 מיליארד שקל כדרישת מערכת הביטחון.

נזכיר, באוצר מתנגדים בתוקף לדרישת מערכת הביטחון להגדיל את תקציב הביטחון ב-2015 ב-11 מיליארד שקל, כחלק מלקחי מבצע "צוק איתן". באוצר מציינים כי ניתן להוסיף לתקציב לא יותר מ-8 מיליארד שקל וכי אין כל כוונה להקצות את כל הסכום הזה לטובת מערכת הביטחון.