נתניהו ולפיד לא הצליחו למצוא פשרה בנושאי התקציב

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יאיר לפיד נפגשו היום בארבע עיניים על-מנת להכריע במחלוקת על תקציב הביטחון ■ לפיד ממשיך להתנגד להגדלת תקציב הביטחון ב-11 מיליארד שקל כדרישת מערכת הביטחון

בנימין נתניהו יאיר לפיד / צילום: איל יצהר
בנימין נתניהו יאיר לפיד / צילום: איל יצהר

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר האוצר, יאיר לפיד נפגשו היום (ב') בארבע עיניים במטרה לנסות ולגשר על הפערים לקראת הגשת תקציב 2015. הפגישה הסתיימה בלא הכרעה אך גורמים המקורבים לשניים ציינו כי הפגישה התנהלה ברוח טובה לקראת הפגישה בין צוותי המשרדים העוסקים בתקציב. לפיד ממשיך להתנגד להגדלת תקציב הביטחון ב-11 מיליארד שקל כדרישת מערכת הביטחון. כישלון הניסיון להשיג הסכמה מעכב את אישור התקציב בממשלה.

לפי שעה לא נקבע דיון בממשלה בנושא ושוררת אי ודאות לגבי מועד אישור התקציב. בשבועות הקרובים יידרש נתניהו לפסוק בסוגיה. ככל הנראה הדיונים בממשלה ידחו עד לאחר החגים. בין ראש השנה ליום הכיפורים צפוי נתניהו לשהות בניו יורק לנוכח נאומו בעצרת האומות הכללית של האו"ם, כך שהדיונים בנושא יתחדשו רק לאחר מכן. ככל הנראה לא יהיה זה לפני סוכות, אלא רק אחרי החג.

נזכיר, באוצר מתנגדים בתוקף לדרישת מערכת הביטחון להגדיל את תקציב הביטחון ב-2015 ב-11 מיליארד שקל, כחלק מלקחי מבצע "צוק איתן". באוצר מציינים כי ניתן להוסיף לתקציב לא יותר מ-8 מיליארד שקל וכי אין כל כוונה להקצות את כל הסכום הזה לטובת מערכת הביטחון.

בתוך כך, לפיד אמר היום בנאום בכנס הבינלאומי של המכון למדיניות נגד טרור של המרכז ​הבינתחומי כי "אם מישהו חושב שאני אעביר תקציב שדופק שוב את מעמד הביניים בשירותו של שיתוק מדיני ובטחוני - הוא אינו מבין כנראה בשביל מה נכנסתי לחיים הפוליטיים. יש לנו היום את האפשרות להביא לכנסת ולממשלה תקציב ללא העלאת מסים, שייתן הזדמנויות צמיחה, יגדיל את ההכנסה הפנויה של מעמד הביניים, ירחיב את הסיוע לשכבות החלשות, יקדם מהלכי עומק לסיוע לעסקים קטנים, יוריד את מחירי הדיור ויזניק את התעשיה".