המשבר בערוץ 2: רשת הודיעה על הקפאת שורת הפקות

תקפיא הפקות, ובראשן "אקס פקטור" ו"משחקי השף", לאור בעיית תזרים המזומנים שהתעוררה עקב "צוק איתן" ■ הפסדי רשת בתקופה זו: כ-50 מיליון שקל

זכיינית ערוץ 2 רשת, בראשות המנכ"ל אבי צבי, הודיעה על הקפאה ודחייה של שורת הפקות, ובראשן תוכניות הריאליטי "אקס פקטור" ו"משחקי השף", כחלק מבעיית תזרים המזומנים של הזכיינית שהתעוררה בעקבות מבצע "צוק איתן". הפסדי רשת בתקופה זו מוערכים בלמעלה מ-50 מיליון שקל.

"צעדי ההתייעלות של רשת כתוצאה מההפסדים הרבים שספגה החברה במהלך תקופת 'צוק איתן' נמשכים", מסרה הזכיינית הבוקר (ד'). "לאחרונה התקבלה החלטה על דחייה של מספר תוכניות שאמורות היו לעלות לאוויר כבר בחודשים הקרובים, חלקן בשלבי הפקה מתקדמים וחלקן בשלבי הפקה ראשוניים".

למרות המצב הכלכלי הקשה של רשת, באחרונה נמסר ל"גלובס" מבעלי המניות שלה כי אין בכוונתם להזרים כסף לחברה. הזכיינית מסרה כי צילומי העונה של "משחקי השף", שכבר החלו, נדחו, וכך גם צילומי העונה השנייה של סדרת הדרמה הקומית "שנות ה-80".

"כחלק מבעיית תזרים המזומנים של רשת בחודשים האחרונים התקבלה החלטה על דחיית צילומיה של סדרת דרמה חדשה ומושקעת שתוכננה לעלות לשידור כבר בחורף הקרוב, זאת לאחר שנתיים של פיתוח וכתיבה", נמסר, "במקביל, ריאליטי השירה 'אקס פקטור' שאמורה בימים אלה להיות בשלבי הפקה מתקדמים, נדחתה גם היא, ומועד שידורה טרם נקבע. הפקות העונה השנייה של 'רד ודביר' והעונה השנייה של 'בלתי הפיך' יידחו גם הם, לאור מצב השוק בכלל ומצבה של רשת בפרט".

לאור דחיית תהליכי ההפקות, גם תוכניות שאמורות היו לעלות לשידור - כמו "בוס בהסוואה", תוכניתו של ניסים משעל ותוכניתה של שרון כידון "רשת כלכלית" - לא יעלו על המסך.

"אנו מצרים על צעדי ההתייעלות הקשים שעלינו לבצע בימים אלה, אולם במהלך תקופת 'צוק איתן' ספגנו הפסדים קשים אשר מצריכים מאיתנו לבצע שינויים והתאמות בתזרים המזומנים של החברה וכתוצאה מכך גם בלוח השידורים", נמסר מרשת.