ח"כ גלאון: מינויו של שריג אינו ראוי וניתן לפסילה עפ"י חוק

יו"ר מרצ: "ההחלטה למנות את עודד שריג למנכ"ל מגדל היא שערורייתית ומהווה דוגמה מכוערת ליחסי הון-שלטון, ולשיטת היד-רוחצת-יד שהפכה למקובלת בין בכירי הרגולציה הכלכלית לבין בעלי ההון הגדולים במשק"

עודד שריג / צילום: איל יצהר
עודד שריג / צילום: איל יצהר

התנועה לאיכות השלטון וח"כ זהבה גלאון (מרצ) מתנגדות למינויו של עודד שריג, לשעבר הממונה על הביטוח באוצר, לתפקיד מנכ"ל אליהו ביטוח - מינוי שנחשף אתמול (ג') ב"גלובס".

במכתב לממונה על שוק ההון דורית סלינגר ולמשנה ליועמ"ש אבי ליכט מפורטות הסיבות בגללן יש להתנגד "באופן נחרץ" למינויו של שריג - הן לקבוצת אליהו והן לקבוצת מגדל - וכיצד החוק מחייב את פסילתו.

במכתב צוין הקשר בין שריג לאליהו בעבר: פיקוח, בקרה, בחינת תלונות, תפקידי חקירה ואפשרות הטלת קנסות מנהליים. "יתרה מזאת", נכתב, "פרופ' שריג קיבל את כל החלטותיו, ובראשן ההחלטה המכוננת למתן היתר השליטה על חברת מגדל, תוך הפעלת שיקול דעת נרחב ולמרות נסיבות, שלדעת התנועה וח"כ גלאון ראוי היה שישללו מתן היתר כזה.

"זאת ועוד, תקופת הצינון בת השנה הקבועה בסעיף 4 לחוק הצינון כבודה במקומה מונח; אולם אין בה כדי לגרוע מאפשרות תחולתו של סעיף 2, אשר חל גם בעניינו ומרחיב את התקופה האמורה. זאת, לשם הגשמת את תכליות דיני הצינון, ובפרט למנוע מראית עין שתפגע הן בשירות הציבורי והן באמון הציבור בו".

גלאון מציינת כי "ההחלטה למנות את עודד שריג למנכ"ל מגדל היא שערורייתית ומהווה דוגמה מכוערת ליחסי הון-שלטון, ולשיטת היד-רוחצת-יד שהפכה למקובלת בין בכירי הרגולציה הכלכלית לבין בעלי ההון הגדולים במשק. בתור התחלה יש למנוע את מינויו של שריג, ובהמשך יש לדאוג שתופעות כאלה לא יישנו. על הממשלה לאמץ הצעה שהגשתי בשיתוף התנועה לאיכות השלטון לתיקון חוק הצינון, לפיה בכירים שיעברו לעבוד במונופולים או בקבוצות ריכוז במגזר הפרטי יהיו חייבים בתקופת צינון של שלוש שנים במקום שנה".