מנכ"ל איקיוטק תובע מגיא לרר 3 מ' ש'; לרר: תביעת-סרק

בן אופק תובע את ערוץ 10 ואת מגיש "צינור לילה" בגין לשון הרע: "ביזו וניסו לסחוט אותי, תוך הפיכתי למושא שנאה והזמנת הציבור ליטול חלק במסע הציד"

חברת איקיוטק תובעת למעלה מ-3 מיליון שקל מערוץ 10 ומהעיתונאי גיא לרר בגין לשון הרע. בן אופק, העומד בראש חברת איקיוטק, הגיש לבית משפט במארס האחרון תביעה נגד לרר, מגיש התוכנית "צינור לילה", בטענה כי יצא נגדו ל"מסע הכפשות אישיות פוגעניות".

איקיוטק, העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק תוכן דיגיטלי, שלחה בשנה וחצי האחרונות לכ-100 אלף ישראלים דרישות תשלום בגין שירותים שכביכול צרכו, אך רבים מהם טוענים כי מעולם לא התקשרו עם החברות שאיקיוטק הפעילה, ובהן גם חברת ליהוק שחקנים. אופק אף נחקר במשטרה בחשד להונאה, זיוף ומירמה, ושוחרר בערבות.

בתוכנית "צינור לילה" עקבו אחר הפרשה באופן צמוד, במיוחד בחודש פברואר האחרון, אז הוקדש שבוע שידורים מיוחד לנושא.

במהלך שבוע השידורים, טוען אופק, "ביזו, השפילו וניסו לסחוט הנתבעים את התובע, תוך הפיכתו למושא שנאה, בהיקף חשיפה אדיר ותוך הזמנת הציבור ליטול חלק במסע הציד", לשון התביעה.

לדברי אופק, הוא "הפך לאישיות בלתי רצויה ובזויה בציבור, עד כדי איום ממשי על חייו - והכול בעידוד לרר וערוץ 10 ותוך שימוש ציני וזדוני בכוח אמצעי התקשורת והפעלת ההמונים".

יש לציין כי כתב התביעה לא עסק כלל בתוכן התחקירים נגד אופק.

בכתב ההגנה שהוגש ביולי לבית המשפט, כותבים לרר וערוץ 10, באמצעות משרד עורכי הדין פישר-בכר, כי מדובר בתביעת-סרק, "אשר מקורה בחוסר שביעות-הרצון של אופק מפרסומים בעניינו".

על-פי כתב ההגנה, "הפרשה עוררה הדים רבים. כמעט כל רשויות המדינה נדרשו אליה. היא סוקרה בהרחבה על-ידי אמצעי תקשורת רבים ונדונה בכנסת. מחלק ההונאה של משטרת ישראל חוקר את התנהלות החברה. משרד המשפטים, משרד התקשורת והמועצה הישראלית לצרכנות נדרשו גם הם לפרשה. כולם הבהירו כי עסקינן בהתנהלות 'שערורייתית', 'חסרת תקדים' ו'מאיימת' של בן אופק באופן אישי ושל החברות שבשליטתו".

עוד צוין בכתב ההגנה כי "בסדרת פסיקות של בית המשפט מהשנה האחרונה, נדחו מרבית טענות החברות שבבעלות התובע בכל הנוגע לחובות שנטענו על-ידיהן, ובית המשפט קבע כי קיים ספק ממשי ביחס לתקינות התנהלותן של החברות האמורות".

אופק טוען בתביעתו כי הוא הפך למוקד העניין ולא חברת איקיוטק. על כך אומר לרר כי זו "היתממות פסולה ובוטה. אופק הוא העומד בראש החברות ששלחו אלפי מכתבי התראה ללקוחות, והוא מזוהה איתן באופנים רבים. ממילא אין בביקורת אישית כלפיו, נוקבת ככל שתהיה, כל פסול".

תגובת ערוץ 10: "אנחנו סומכים על בית המשפט שיבצע את עבודתו נאמנה ויבהיר כי מדובר בניסיון השתקה של מערכת 'צינור לילה'. התוכנית תמשיך להציף עוולות ומאבקים חברתיים שמתנהלים ברשת".