שופרסל מסבה 5 סניפים של "יש" ל"שופרסל דיל"

שופרסל סגרה לאחרונה 4 סניפים של תת-הרשת "יש" ■ ספק של הרשת: "זו החלטה מהרגע להרגע. זה מצביע על לחץ"

רשת שופרסל ממשיכה לצמצם את פריסתה של רשת "יש": ל"גלובס" נודע כי שופרסל הסבה בימים האחרונים 5 סניפים של רשת "יש" לסניפי שופרסל דיל. סניפי "יש" שהוסבו הם סניפי רמת-אליהו ולב ראשון (רחוב ז'בוטינסקי) בראשון-לציון, סניף קדימה, סניף גבעת-אולגה וסניף י"ב אשדוד.

הסבת סניפים זו מצטרפת להחלטת שופרסל לסגור 4 סניפים נוספים של הרשת. כפי שנחשף ב"גלובס", שופרסל מתכוונת לסגור את סניף "יש חסד" בבאר-שבע, את סניף "יש" בביל"ו, את סניף "יש" בעכו ואת סניף "יש חסד" בנתיבות. במקביל תסגור הרשת גם את סניף שופרסל דיל בעין המפרץ בצפון, כשהכוונה היא לנסות ולמכור את פעילות כל אותם סניפים.

ספקים אומרים כי ההחלטה להסב את הסניפים התקבלה "מרגע לרגע". לדברי אחד הספקים, "רגע לפני החג ואחרי שהסניפים היו כבר ערוכים עם פריסות לחג, הודיעו לנו מהיום למחר שמסבים את הסניפים. הם הזיזו את הסחורות לבד, וזה מצביע על לחץ וסוג של היסטריה.

בחג הקודם, בפסח, שופרסל עלתה עם קמפיין בטלוויזיה לרשת עם הסלוגן 'יש בשכונה - קרוב אליך'. חלק מהסניפים עבדו טוב, ואני לא מבין את ההחלטה".

בכל מקרה, הסבת הסניפים תאפשר לשופרסל לקבל הנחת ספקים לתקופה של מספר חודשים - הנחה המעוגנת בהסכמים המסחריים בין הצדדים. עניין זה מעורר מורת-רוח בקרב הספקים.

רשת שופרסל מונה היום 279 סניפים, כאשר אחרי ההסבה 55 מתוכם הם סניפי רשת "יש", ו-13 מהם הם סניפי "יש חסד". בשלב זה מדובר בפועל בצמצום של 15% מסניפי רשת "יש".

רשת "יש" הושקה על-ידי שופרסל על סניפי רשת "אלף", לאחר ששופרסל רכשה את חלקם (50%) של שותפיה ברשת "אלף", אברום-משה מרגלית, אריה בוים ויהודה לניאדו. השלושה הקימו את רשת "אושר עד", שהיא מתחרה ישירה לרשת "יש".

בשופרסל מיישמים בימים אלה תוכנית התייעלות המגיעה לאחר רבעון שני קשה במיוחד לרשת השיווק הגדולה בישראל. שופרסל חתמה את הרבעון השני השנה עם הפסד ענק של 157 מיליון שקל.

מרשת שופרסל נמסר בתגובה: "הסבת סניפי 'יש' ל'שופרסל דיל' מבוצעת במסגרת תוכנית העבודה החדשה של החברה ומחזקת את סניפי הדיסקאונט של הרשת".