המועצה לצרכנות תבדוק איזו רשת משנה את מחיריה לפני החג

פעמים רבות הרשתות מתאימות נקודתית את המחירים למוצרים הצפויים להיבדק ולהתפרסם בכלי התקשורת - ולאחר מכן מזניקות אותם חזרה מעלה

מוצרי חלב, סופרמרקט / צילום: תמר מצפי
מוצרי חלב, סופרמרקט / צילום: תמר מצפי

השוואת מחירים של סלי צריכה ברשתות המזון היא מהלך כמעט מתבקש, במיוחד עם בוא החגים - אך זוהי גם מלכודת לא קטנה הטומנת בחובה לא מעט הטעיה צרכנית: פעמים רבות מתאימות הרשתות נקודתית את המחירים למוצרים הצפויים להיבדק ולהתפרסם בכלי התקשורת - ולאחר מכן מזניקות אותם חזרה מעלה. הצרכנים הנסמכים על אותן בדיקות עלולים לגלות מחיר שונה בקופה.

המועצה הישראלית לצרכנות, מפעילת סיירת המועצה (סמ"ל) לבדיקת מחירים על פני כל השנה, מנסה להתגבר על המלכוד הזה - וכעת היא מודיעה לרשתות השיווק כי תבצע בדיקות מעקב אחר תנודת מחירי המוצרים ברשתות לפני, במועד ולאחר פרסומם של סלי המחירים באמצעי התקשורת, וזאת על מנת למנוע הטעיית צרכנים.

מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, הודיע היום (א') למנכ"לי רשתות השיווק על החלטה זו של המועצה.

"מבדיקת המעקב שערכה המועצה לצרכנות בפסח האחרון עלה כי יש רשתות שהוזילו את מחיריהן עד למועד פרסום הסלים באמצעי התקשורת, אך העלו את המחירים ובאופן משמעותי מיד עם פרסומם של מחירי הסלים השונים", מנמק פלג בפנייה. "במצב זה הוטעו הצרכנים לבצע את קניותיהם בהתאם לפרסומים אודות מחירי הסלים ברשתות ודירוג הרשתות, וביצעו את רכישותיהם במחירים גבוהים ממחירים שזה עתה פורסמו ואינם נכונים עוד.

"לעמדת המועצה, פרקטיקה זו אינה ראויה ואינה הוגנת, והיא עלולה להטעות את ציבור הצרכנים בפרט המהותי ביותר בעת קנייה גדולה ומרוכזת עבור החג".