על מנהרות ומצפוניסטים

סרבני 8200 הם ממש כמו המנהרות: מחלחלים מתחתנו, מערערים את יסודות ביטחוננו

האם בשביל להציל את עצמך היית הורג חפים מפשע? גם אם אתה משתייך לקבוצת "מצפוניסטים" זאת או אחרת, יש להניח שהתשובה הייתה חיובית. כי מה זה מצפוניסט מן הסוג של 43 הסרבנים מיחידת 8200? אלה אנשים שאינם מסוגלים לראות את העולם שבו הם חיים; כי הם רואים רק את עצמם. וכדי להיראות יפים בעיני עצמם, הם עוטים עליהם גלימות של "מוסר ומצפון".

הזעם ה"מוסרי"

הזעם המצפוני יצא מה-43, ואחרים כמותם, על שישראל, לטענתם לא משחקת על פי הכללים. לו היה ה"מצפוניסט" מסוגל להשתחרר קמעא מההתבשמות שלו בו עצמו, היה מבין כי זה לא העניין. הבעיה שלנו היא שאנחנו מקיימים יותר מדי את הכללים, בזמן שאנחנו לוחמים נגד אויב שאין לו שום כללים. במלחמה נגד אויבים כאלה לא שורדים באמצעות שמירה קפדנית על כללים, אלא באמצעות ביצוע מעשים שצריך לעשותם כדי להישאר בחיים. ואם בתוך כך נעשים מעשים שאינם צריכים להיעשות - לא בסדר, אבל לא נורא. מה שחשוב במלחמה זה לא להפסיד בה. פחות חשוב איך עושים את זה. אם כי, ומיותר לומר זאת, צריך לעשות הכול כדי לשמור על צלם אנוש. ואת זה משתדלים לעשות אצלנו כל הזמן.

מאד מסקרן אותי: כאשר 43 בחורים כאלה מחליטים לצאת בעיתונות עם הטענות (רובן ילדותיות) שלהם - האם הם מביאים בחשבון שאצל האויב אין אף פעם, לעולם, דברים כאלה? אין מחאות, אין ביקורת, אין כלום? אז נכון שאנחנו לא רוצים להיות כמותם, אבל זה לא אומר שאנחנו צריכים לתת להם יתרון בגלל זה. האם אנשי מלח הארץ מבינים שהמעשה שלהם יוצר חוסר איזון דרמטי נגדנו? שבגלל מעשים "ילדותיים" כאלה מקימים ועדות חקירה נגדנו בעניין זכויות אדם - ולא נגד רבי טבחים מוסלמים?

פגיעה בפרטיות של מי?

פגיעה בפרטיות? יש דבר כזה בעת מלחמה? כאשר בודקים את התיק שלי בשדה התעופה, זו כמובן חדירה לפרטיות. מישהו מתלונן? גם זה צריך מאוד להפריע ל-43 ושכמותם. הם לא צריכים למחות בכך שיפסיקו לטוס עד שהנוהג הזה ייפסק? אבל הם לא עשו זאת. כי הם מבינים שזה כורח הנסיבות. ממש כמו הדברים שהיחידה שלהם עושה.

לפרסם את השמות

אומרים שהחבר'ה האלה הם מלח הארץ. אני לא בא לערער על כך. אבל אני רוצה לדעת מי הם, כדי שאוכל לשפוט גם בעצמי. אני לא חושב שצריך למנוע את פרסום שמותיהם. הציבור זכאי לדעת במי מדובר. מגוחך להסתיר את שמותיהם מטעמי בטחון. אין כל חשש שהאויב יפגע בנכס תעמולתי המשרת אותם כל כך טוב. הם נכס בשבילם - ממש כמו המנהרות, הם מחלחלים מתחתנו, מערערים את יסודות ביטחוננו.