ערוץ 1 צינזר מערכונים בתוכנית "היהודים באים"

ברשות השידור הוחלט שלא לכלול בתוכנית הסאטירה מספר מערכונים שכבר הוכנו לשידור, ובהם מערכון בו נראו חיילי צה"ל מענגים את עצמם ליד הכותל

יונה ויזנטל / צילום: יוסי כהן
יונה ויזנטל / צילום: יוסי כהן

תוכנית הסאטירה "היהודים באים" צפויה לעלות לשידור בערוץ 1 - כך הודיעה היום (א') רשות השידור. עם זאת, ל"גלובס" נודע כי טרם עלייתה לשידור הוחלט שלא לכלול בה מספר מערכונים שכבר הוכנו לשידור, ובהם מערכון בו נראו חיילי צה"ל מענגים את עצמם ליד הכותל ומתנים אהבים עם הקיר הקדוש.

על-פי גורמים ברשות השידור, ההחלטה להסיר את המערכונים המדוברים נפלה כבר בזמן תקופת ההנהלה הקודמת, אולם ל"גלובס" נודע כי גם העורך הראשי הנוכחי, יונה ויזנטל, לא רווה נחת מכל תכני תוכנית הסאטירה השנויה במחלוקת, וכי בכוונתו לעבור על כל תכניה.

התוכנית בעלת האוריינטציה השמאלית, בכיכובם של מוני מושונוב, יוסי מרשק, יעל שרוני ואחרים, הוכנה לשידור כבר לפני למעלה משנה. לאחר שיצא קטע ממנה לרשתות החברתיות, ובו נראו דמויות של רוצחים כמו יגאל עמיר וברוך גולדשטיין רוקדים ושרים "אני רוצח ימני", פרצה סערה ציבורית, ויו"ר רשות השידור דאז, אמיר גילת, החליט לעצור את שידורה.

במקביל להחלטה לשדר את "היהודים באים", הודיעה רשות השידור כי מיד לאחר החגים תעלה גם התוכנית הסאטירית הימנית "לאטמה", אשר עוכבה שוב ושוב לצפייה לאחר שלא נחתמו החוזים עם ההפקה שלה כדין על-ידי ההנהלה הקודמת של רשות השידור.

מרשות השידור נמסר ל"גלובס" כי "מספר מערכונים הוסר בשל אי-סבירות קיצוני. חומרים שיימצאו בה בעתיד כלא מתאימים לצפייה בשידור ציבורי, יעברו עריכה".

אסף בייזר, מיוצרי התוכנית, אמר: "אנחנו לא הורדנו שום מערכון מהתוכנית", וסירב להרחיב.