אם יישלח נציג לאירוויזיון, הוא יבחר ע"י עורכי 88FM

כך החליט העורך הראשי של רשות השידור, יונה ויזנטל ■ עם זאת, ברשות טרם התקבלה החלטה סופית באשר להשתתפות הישראלית בתחרות ב-2015

יונה ויזנטל / צילום: יוסי כהן
יונה ויזנטל / צילום: יוסי כהן

עורכי המוזיקה של תחנת הרדיו 88FM של קול ישראל צפויים לבחור את נציג ישראל לתחרות הזמר האירופית, האירוויזיון - כך החליט העורך הראשי של רשות השידור, יונה ויזנטל.

עם זאת, ל"גלובס" נודע כי ברשות השידור עדיין לא התקבלה החלטה סופית באשר להשתתפות הישראלית בתחרות בשנת 2015.

עורכי תחנת הרדיו האיכותית התבשרו היום (א') על היוזמה שלפיה הם יהיו אלה שיבחרו את הנציג, והם כבר התבקשו להעלות שמות כהצעה. זאת לאחר שבשנים קודמות הוועדה המחליטה הורכבה מאנשי הנהלה, ועד מנהל ויועצים חיצוניים.

בימים אלה, כשהכנ"ר הוא המפרק הראשי של רשות השידור, ולא פועל ועד מנהל, הוחלט להטיל את ההחלטה על עורכי התחנה. הליך הבחירה חייב להיות מיושר קו עם חוקי איגוד השידור האירופי, ה-EBU.

למרות זאת, ויזנטל עדיין לא קיבל החלטה סופית באשר ליכולותיה הכלכליות של רשות השידור, המצויה כאמור תחת פירוק, לשלוח נציג לאירוויזיון. זאת לאור העלויות הגבוהות שבשנים האחרונות מתבררות פעם אחר פעם כחסרות תועלת, שכן ישראל כושלת בניסיונותיה להעפיל לגמר התחרות.

מרשות השידור נמסר כי "טרם התקבלה החלטה בנוגע להשתתפותנו בתחרות האירוויזיון בשנת 2015. היה ויוחלט כן להשתתף באירוויזיון, תיבחן גם ההצעה שעורכי רדיו 88FM יהיו אלה שיבחרו את המבצע ואת השיר".