שדרוג שכר של 483% לחאמס רודריגז, 400% לדייגו קוסטה

איזה שחקנים בליגות הבכירות באירופה הצליחו להעלות בצורה הכי משמעותית את המשכורות שלהם הקיץ?

חאמס רודריגז מוצג בריאל מדריד / צלם: רויטרס
חאמס רודריגז מוצג בריאל מדריד / צלם: רויטרס

ריאל מדריד הפכה הקיץ את חאמס רודריגז לשחקן ששכרו שודרג בצורה המשמעותית ביותר בליגות הבכירות באירופה, מבין אלו שעברו בין המועדונים במהלך חלון ההעברות. הקולומביאני, שהרשים מאוד במונדיאל בברזיל ושיחק אשתקד במונאקו - נרכש על-ידי "הבלאנקוס" תמורת 80 מיליון אירו, והובטח לו שכר שנתי של 7 מיליון אירו. בריביירה הצרפתית הוא קיבל בעונה הקודמת רק 1.2 מיליון אירו - כך שמדובר על העלאת שכר של 483% מבחינתו. כך עולה מסקירה שמפרסם אתר עסקי הספורט האיטלקי ‏‏calcioefinanza‏.

מנגד, אלופת אירופה גם מכרה שני שחקנים, שבאמצעות המוניטין שבנו לעצמם בסנטיאגו ברנבאו הצליח לשפר את השכר שלהם: אלבארו מוראטה, שעבר ליובנטוס, יקבל באיטליה העלאה של 175% (ירוויח העונה 2.2 מיליון אירו, לעומת 800 אלף ב-2013/14); אנחל די מאריה, שכבר החל לככב במנצ'סטר יונייטד, יכניס 8 מיליון אירו (3 מיליון בשנה שעברה, שיפור של 167%).

‏במקום השני בליגות הבכירות באירופה מבחינת שיעור שדרוג השכר, אחרי רודריגז, מתייצב דייגו קוסטה: יקבל השנה בצ'לסי כ-5 מיליון אירו, לעומת מיליון שהרוויח בשנה שעברה באתלטיקו מדריד (400%+). בעוד תרומתו של רודריגז לריאל היא בינתיים מינורית - הרי שאת הקביעה הזאת ממש אי אפשר להגיד על קוסטה: בארבעה משחקים בפרמיירליג הוא כבר כבש שבעה שערים.

ויש כמובן גם את הצד השני של המטבע: שחקנים שירוויחו העונה פחות כסף. על-פי הפרסום, אשלי קול, המגן השמאלי הוותיק שחתם בא.ס רומא, יקבל העונה שכר של 2.2 מיליון אירו - נמוך מאד ביחס למה שהתרגל בשנות החוזה האחרונות שלו בצ'לסי (7.85 מיליון ב-2013/14). ג'רמי מנז, שכבש אתמול את אחד השערים הכי מרהיבים שנראו לאחרונה בכדורגל האירופי במדי מילאן (בניצחון 4-5 על פארמה), ירוויח העונה בקבוצת הסרייה ‏‏A‏ כ-2.5 מיליון אירו, לעומת 3.3 מיליון שקיבל בשנה שעברה בפריז סן-ז'רמן.