שר השיכון לרה"מ: "לאשר מע"מ אפס לפני ראש השנה"

בשבוע הבא צפויה ועדת הכספים להתכנס שוב וזאת על מנת להצביע על החוק לקריאה שנייה ושלישית ולדון בנושאים שטרם נידונו עד כה

אורי אריאל / צילום: תמר מצפי
אורי אריאל / צילום: תמר מצפי

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו: "עקב המציאות המורכבת בשוק הדיור, אבקש את התערבותך הדחופה על-מנת להביא לאישור החוק לפני ראש השנה (24.09.14) אישור זה יהיה בשורה גדולה ומשמעותית לציבור בגדר "תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה".

מכתבו של השר אריאל לראש הממשלה מגיע לאחר שהיום (ב') סיימה ועדת הכספים את הדיון באלפי ההסתייגויות שהוגשו להצעת החוק על ידי האופוזיציה. בשבוע הבא, ביום שני, צפויה ועדת הכספים להתכנס שוב וזאת על מנת להצביע על החוק לקריאה שנייה ושלישית ולדון בנושאים שטרם נידונו עד כה כמו שילוב צמודי קרקע בהצעת החוק, הכללת קבוצות הרכישה, שינוי הגדרות זכאים ועוד. לאחר מכן, באם הועדה תאשר את הצעת החוק, צריכה מליאת הכנסת לאשר אותו ורק אז יוכל להיכנס לתוקפו. לעומת ועדת הכספים שערכה דיונים מיוחדים במהלך הפגרה, הכנסת לא אמורה להתכנס וכך הצעת החוק תוכל לעלות להצבעה רק עם פתיחת מושב החורף ב-27 לאוקטובר. זו הסיבה שמבקש כעת שר השיכון מראש הממשלה לכנס את הכנסת במהלך הפגרה.

המכתב נשלח במקביל גם ליו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין.

נזכיר שגם לאחר אישורו הסופי של חוק מע"מ אפס במליאת הכנסת, הוא עוד לא ייכנס לתוקף וזאת משום שהשמאי הממשלתי הראשי במשרד המשפטים, טל אלדרוטי, וצוות השמאים שעובד איתו על ניסוח טבלאות המחירים המלאות צריכים לפרסם את המחירים 45 יום לאחר שהחוק יאושר. רק אז יוכלו הזכאים להתחיל ולרכוש דירות מוטבות על פי הקריטריונים שנקבעו בחוק ובהתאם לרשימות המ"ר הדירתי בכל איזור ואיזור בארץ אותן יקבע המשאי הממשלתי.

עוד נקודה שחשוב לציין היא שבעוד מכתבו של שר השיכון תומך בעמדת משרד האוצר, והשר שעומד בראשו יאיר לפיד, הוא למעשה גם מקדם את תוכניתו שלו - מחיר מטרה. תוכנית זו, לפרסום מכרזים במסגרתם יתחייבו קבלנים לבניית דירות מוזלות ב=20% ממחיר השוק באותו אזור, תוכל לצאת לדרך רק עם אישור תוכנית מע"מ אפס של שר האוצר.