נתניהו מקפיא את מע"מ 0%; ב"יש עתיד" מאיימים לפרוש

נתניהו הורה להקפיא את הליכי חקיקת חוק מע"מ 0% שיזם שר האוצר יאיר לפיד עד להכרעה בוויכוח על גובה התוספת לתקציב הביטחון ■ לפיד מתבצר בעמדתו וגורמים ב"יש עתיד" מאיימים ב"פיצוץ" פוליטי

בנימין נתניהו - מבצע "צוק איתן" / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו - מבצע "צוק איתן" / צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה הערב (ב') להקפיא את הליכי חקיקת חוק מע"מ 0% שיזם שר האוצר יאיר לפיד. זאת עד להכרעה בוויכוח בין ראש הממשלה לשר האוצר על גובה התוספת לתקציב הביטחון.

במפלגת "יש עתיד" מסרו בתגובה כי "מדובר בסחיטה שעלולה להוות עילה לפיצוץ".

גורמים ב"יש עתיד" החריפו לאחר מכן את הטון ואיימו לפרוש מהממשלה: "הצעת חוק מע"מ 0% כבר עברה בממשלה וראש הממשלה הצביע בעד. אם אכן הוא מקפיא כעת את ההצעה, יהיו לכך השלכות קואליציוניות - כולל פרישה מהממשלה".

בשעות אחר הצהריים נראה היה כי חלה התקדמות בוועדת הכספים בכל הנוגע לאישור הצעת החוק, כאשר הוועדה אישרה את ההסתייגויות בחוק, אולם בסופו של דבר ההכרעה נותרת בידי נתניהו ולפיד, שייאלצו קודם להגיע לפתרון סביב הסוגיות הנוגעות לתקציב 2015.

עתה עולה השאלה האם הנחייתו החדשה של ראש הממשלה תוביל את לפיד להחלטה שיש להעלות את תקציב הביטחון או ללכת עד הסוף ולפרוש מהממשלה מבלי שהעביר את הצעת החוק.

אם נתניהו יחזור וישנה את עמדתו, ולאחר שנגמרו כל ההצבעות על ההסתייגויות והרביזיות על החוק, צפויה ועדת הכנסת להתכנס על מנת לדון בהצעות ותיקונים לחוק. יו"ר ועדת הכספים סלומינסקי פנה ליו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יריב לוין, בבקשה לכנס את הוועדה בשבוע הבא על מנת לאשר את החוק סופית, ועתה נמצא הכדור בידיים של הקואליציה. בכך כאמור חוזר הכדור לידיהם של נתניהו ולפיד, שטרם הגיעו להסכמה סביב הצעת החוק.