אפילו הטילים לא עצרו את מחירי הדירות: טיפסו לשיא ביולי

לפי נתוני הלמ"ס, המחירים עלו ב-0.3% ביולי והשלימו עלייה של 6.8% בשנה האחרונה ■ מתחילת השנה הקלנדרית עלו מחירי הדירות בישראל ב-4%

לאונרדו  אשקלון  33  / צילום:  איה בן עזרי
לאונרדו אשקלון 33 / צילום: איה בן עזרי

בזמן שרקטות החמאס נחתו על יישובי ישראל בחודש יולי, מחירי הדירות המשיכו לעלות. לא מבצע "צוק איתן" ולא הקיפאון בשוק הנדל"ן בצל תוכנית מע"מ 0% הצליחו להוריד את מחירי הדירות, שעלו ב-0.3% ביולי לשיא.

מנתוני מדד מחירי הדירות של הלמ"ס לחודש יולי עולה כי המדד הגיע לרמה של 348.5 נקודות - שיא כל הזמנים. המדד עלה כאמור ב-0.3% ביולי, לאחר שירד 0.2% ביוני.

מתחילת השנה עלו מחירי הדירות ב-4% והשלימו עלייה של 6.8% בשנה שהסתיימה ביולי. מתחילת גל העליות הגדול במאי 2007 זינקו מחירי הדירות ב-96.5%.

בענף הנדל"ן מעריכים כי הקיפאון בעסקאות, שכאמור לא הוביל בינתיים לירידות מחירים, יסתיים עם הסרת חוסר הוודאות סביב תוכנית מע"מ 0%. שר האוצר לפיד הבטיח להעביר את החוק בכנסת עם שובה מפגרה ב-23 באוקטובר, ולאחר בדיקות השמאי הממשלתי (הצפויות להימשך 45 ימים) היה אמור החוק להיכנס לתוקף בדצמבר.

עם זאת, רה"מ נתניהו הקפיא אמש את קידום החוק כחלק מהקרב על תקציב הביטחון והמחלוקת שלו עם לפיד. גורמים במפלגת "יש עתיד" איימו לפרוש מהממשלה בשל המהלך, מה שמגביר את אי הוודאות סביב החוק.