ערוץ 1: גאולה אבן הושעתה לאחר שנטשה את האולפן

(עדכון) - אבן ריאיינה בניגוד להוראות את ח"כ גילה גמליאל, נקלעה לעימות חריף עם מנהלת החדשות אילה חסון - ונטשה בזעם את אולפן "המוסף" ■ הבירור ייערך ביום ראשון ע"י העורך הראשי של רשות השידור, יונה ויזנטל

ח"כ גילה גמליאל, הנחשבת למועמדת מובילה להתמנות לשרת התקשורת, הפכה להיות מרואיינת בולטת ומעוררת מחלוקת ברשות השידור. ל"גלובס" נודע כי האירוח של גמליאל עמד במוקד העימות הקשה בין מנהלת חטיבת החדשות של ערוץ 1, אילה חסון, לבין מגישת התוכנית "המוסף", גאולה אבן, אשר בסופו עזבה אבן בכעס את המערכת וסירבה להגיש את התוכנית.

אבן אירחה ביום ראשון האחרון את גמליאל, מרכזת הקואליציה וחברת הליכוד, למרות שנאסר עליה לראיין את חברי מפלגתו של בעלה, השר גדעון סער. למרות זאת, גורמים בערוץ 1 צוטטו הבוקר (ג') ב"ידיעות אחרונות" כאומרים כי אבן "סופגת התנכלות על רקע העובדה שהיא נשואה לסער".

באחרונה הוארך דווקא זמן המסך של אבן בערוץ 1, והיא עברה להגיש רצועה יומית בת שעה בין השעות 19:00 ל-20:00.

בתוך כך נודע כי מגיש "הכול דיבורים", יוסי הדר, דרש היום להכניס את גמליאל כמרואיינת לליין-אפ התוכנית. זאת למרות שגמליאל התארחה גם אתמול (ב') בתוכנית "בחצי היום". גמליאל מתארחת לפחות פעם בחודש מאז ראשית השנה בקול ישראל, בעיקר על-פי דרישתו של הדר.

גמליאל מיועדת להחליף את שר התקשורת גלעד ארדן, במקרה שיתמנה לשגריר באו"ם. במקביל לפרסום הדבר, הודיעה גם זכיינית ערוץ 2 רשת על תוכנית דוקומנטרית חדשה בהשתתפותה של גמליאל.

את תגובת אבן לא ניתן היה להשיג. גמליאל סירבה להגיב, ואילה חסון מסרה כי אינה נוהגת להתייחס לשיחות אישיות עם עובדים במערכת החדשות.

רשות השידור הוציאה היום תגובה רשמית לעימות בין חסון ואבן, ובו היא מגבה את מנהלת חטיבת החדשות. "מנהלת החדשות והעורך הראשי, יונה ויזנטל, קבעו כללים עיתונאיים כפי שקיימים בכל גוף עיתונאי אחר", נמסר מרשות השידור, "מי שלא יעמוד בכללים אלה לא יוכל לבצע את עבודתו ברשות השידור".

במקביל הודיעה רשות השידור כי לאבן ייערך בירור ביום ראשון הקרוב על-ידי העורך הראשי של רשות השידור, יונה ויזנטל. עד לבירור זה היא לא תשדר, כלומר: תהיה מושעית.