מחר: שביתה בנתב"ג למשך 3 שעות מ-11:00 עד 14:00

הסיבה: הזדהות עם עובדי הדואר השובתים ■ במסגרת ההשבתה לא יתאפשרו המראות מטוסים, ונוסעים שינחתו בנמל לא יקבלו מזוודות ■ גורמים ברש"ת על ההתראה הקצרה: זה יעודד את כל הצדדים למצוא פתרון לעובדי הדואר

נתב"ג שביתה / צילום: תמר מצפי
נתב"ג שביתה / צילום: תמר מצפי

ועד עובדי רשות שדות התעופה בחר להזדהות עם עובדי הדואר המאוימים בפיטורים בדרך של השבתת נתב"ג מחר (ה') משעה 11:00 עד 14:00.

על השביתה למשך 3 שעות הודיע בצהריים ועד עובדי רש"ת. במסגרת ההשבתה לא יתאפשרו המראות מטוסים, ונוסעים שינחתו בנמל לא יקבלו מזוודות.

גורמים ברש"ת אמרו כי התראה קצרה כל-כך על שביתה בנתב"ג תעודד את כל הצדדים בסוגיית הדואר להתכנס למציאת פתרון.

"לא ייתכן שהמדינה תפטר 1,500 עובדים ותקלוט במקומם עובדים מוחלשים ועובדי קבלן", אמר יו"ר ועד רש"ת, פנחס עידן.

יו"ר איגוד התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, מסר: "עובדי רשות שדות התעופה ישבתו מחר לאות סולידריות עם עובדי רשות הדואר. מחאת העובדים היא הזעקה שלהם לשר האוצר, וזאת כי לא ייתכן שיזרקו 1,500 עובדים מסורים למעגל האבטלה ויחליפו אותם בעובדים ארעיים/עובדי קבלן. המאבק הוא עקרוני וחברתי, וההסתדרות והאיגודים שבתוכה יעמדו כחומה בצורה לצד עובדי הדואר ולצמצום תופעת עובדי הקבלן והדלת המסתובבת. על שר האוצר לשבת עם יו"ר ההסתדרות ולפתור את המשבר".

ההסתדרות העובדים הכריזה על החרפה נוספת במאבקם של עובדי הדואר ועובדי הקבלן: החל ממחר תיפסק גביית המסים בסניפי הדואר. במקביל לא יתאפשר עדכון העברת בעלות על רכב בסניפי בנק הדואר, ותימשך ההשבתה בטיפול בדברי הדואר של הנציגויות הזרות, משרדי הממשלה וגביית קנסות. (לסיפור המלא)

שביתת טייסים באייר פראנס

בתוך כך, חברת התעופה אייר פראנס הודיעה כי בעקבות שביתת טייסי החברה, שהחלה ביום שני האחרון וצפויה להסתיים על-פי ההערכות ביום שני הבא, חלק ניכר מטיסותיה לישראל וממנה בקו תל-אביב-פריז מובטלות. בסך-הכול מדובר ב-20 טיסות שבוטלו.

מהחברה נמסר כי היא תאפשר לנוסעיה המחזיקים בכרטיסי טיסה שמועד יציאתם מישראל בתאריכי השביתה לשנות את הטיסות למועד עד 30 לספטמבר 2014.

"מחלקת ההזמנות וצוות העובדים של החברה פועלים במרץ על מנת לסייע לכל הנוסעים בטיסות שיבוטלו. אייר פראנס מתנצלת על אי-הנעימות שנוצרת מהמצב הקיים ועושה כל שביכולתה על מנת למזער את אי-הנוחות שהדבר עלול לגרום ללקוחותיה. מומלץ לנוסעים להתעדכן באופן תדיר באתר האינטרנט של החברה".