נדחו המועמדים במכרז הפנימי למנהל מחוז מרכז ברשות מקרקעי ישראל

כישלון המכרז הפנימי ברמ"י מחייב הוצאת מכרז חיצוני ופתוח, שיארך 4-5 חודשים, והוא יהיה פתוח למועמדות של גורמים מחוץ לרמ"י

עוד מקל בגלגלי צד היצע הקרקעות: נכשל המכרז הפנימי של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) לתפקיד מנהל המרחב העסקי מחוז מרכז, שהוא המרחב החשוב והגדול ביותר בתחום שיווק קרקעות מדינה. מנהל המרחב הקודם, עדיאל שמרון, מונה באחרונה לתפקיד מנהל החטיבה העסקית ברמ"י והתפקיד התפנה.

כישלון המכרז הפנימי ברמ"י מחייב הוצאת מכרז חיצוני ופתוח, שיארך 4-5 חודשים, והוא יהיה פתוח למועמדות של גורמים מחוץ לרמ"י.

ועדת המכרזים, בראשות מנכ"ל רמ"י בנצי ליברמן, דחתה שלשום (ב') את שני המועמדים שניגשו למכרז: אילו דגני, ראש אגף שיווק קרקע בחטיבה העסקית, ועזרא גרינבאום, המבקר הפנימי של רמ"י.

מבין השניים, מועמדותו של דגני הייתה מועדפת, לאור ניסיונו הרב בשיווקי קרקע, אולם לבסוף התקבלה בוועדת המכרזים העמדה ש"צריך למצוא מישהו עם עדיפות בתחום היזמות והמנהיגות".

גורמים ברמ"י אומרים כי המכרז הפנימי נעשה כדי לצאת ידי חובה, ובפועל הייתה כבר מודעות לכך שהתפקיד יוצא למכרז חיצוני. עמדה זו מנומקת בכך שהמרחב לא הופקד בידי אחד הסגנים לתקופה הקצרה עד לתוצאות המכרז הפנימי, אלא שלתפקיד מנהל המחוז מונתה ממלאת מקום, אפרת שטראוס מהמחלקה העסקית בהנהלת רמ"י, מינוי שבדרך כלל נעשה כשצפוי פער זמן גדול עד למינוי הקבוע.

עמדתו של ליברמן היא שלא רק שאין לראות בתוצאת המכרז כישלון, אלא שנוצרה הזדמנות למנות לתפקיד אדם חיצוני בעל כישורים מקצועיים מיוחדים, ניסיון ניהולי ויצירתיות, כדי להתמודד עם הבעייתיות המיוחדת של התפקיד החשוב ביותר בתחום שיווק הקרקעות.