הספרדים הם עדיין הסחורה הכי מבוקשת בכדורגל האירופי

נכשלו במונדיאל? אז מה: סגלי 32 הקבוצות המשתתפות בליגת האלופות, שיצאה לדרך השבוע, לדרך כוללים 82 ספרדים; ברזיל (76 שחקנים) במקום השני

מרטין דמיקליס, אריאן רובן, מנצ'סטר סיטי, באיירן מינכן, ליגת האלופות / צלם: רויטרס
מרטין דמיקליס, אריאן רובן, מנצ'סטר סיטי, באיירן מינכן, ליגת האלופות / צלם: רויטרס

נבחרת ספרד אמנם כשלה במונדיאל הקיץ בברזיל, ממנו הודחה בבושת פנים כבר בשלב הבתים - לאחר שלושה טורנירים בינלאומיים רצופים (יורו 2008, מונדיאל 2010 ויורו 2012) בהם זכתה. אבל זה לא אומר שהתוצרת המקומית לא נחשבת עדיין לסחורה הכי חמה בכדורגל האירופי.

בסגלים של 32 הקבוצות שהעפילו ליגת האלופות, מפעל המועדונים הבכיר של אופ"א שגירסת 2014/15 שלו יצאה לדרך השבוע - יש לא פחות מ-82 ספרדים, יותר מכל אומה אחרת בעולם - כך לפי בדיקה שערך עיתון ה"אס".

אתלטיק בילבאו מובילה את הדירוג הזה, עם 22 ספרדים בסגל. במקום השני ברצלונה עם 10 כדורגלנים ספרדים,.הזוכה בצ'מפיונס ליג אשתקד, ריאל מדריד, שלישית עם 9, בעוד יריבתה העירונית והפיינליסטית שלה בגמר 2014, אתלטיקו, עם 8 ספרדים. מחוץ לקבוצות ה"לה ליגה", באיירן מינכן הגרמנית היא קבוצת הצ'מפיונס שמחזיקה הכי הרבה ספרדים בסגל שלה - 5 בסה"כ.

מלבד ספרד, לברזיל יש הכי הרבה נציגים העונה בליגת האלופות - 76 בסך הכל. אחר-כך ברשימה: גרמניה (56), צרפת (44), פורטוגל (36), ואיטליה (34).