החובות "האמיתיים" של ריאל מדריד: 602 מיליון אירו

באסיפה של "הסוסיוס" הוצגו נתונים פחות מזהירים מאלו שחשף הנשיא פלורנטינו פרס לפני כשבועיים; הספונסר "אמירייטס" צפוי לממן את שדרוג הסנטיאגו ברנבאו

פלורנטינו פרז נשיא ריאל מדריד / צלם: רויטרס
פלורנטינו פרז נשיא ריאל מדריד / צלם: רויטרס

נשיא ריאל מדריד, פלורנטינו פרז, צייר לפני כשבועיים תמונת מצב אופטימית מאוד לגבי הסיטואציה הכלכלית של המועדון. בין היתר ציין פרס כי החוב של ריאל הצטמק ב-21% והוא נאמד ב-71.5 מיליון אירו בלבד.

אבל בסוף השבוע התבררה תמונה אחרת: בכנס של חברי המועדון ("סוסיוס") לקראת אישור הדוחות הכספיים הוצגו נתונים שונים לחלוטין, מהם עולה כי החובות הכוללים של ריאל מדריד נכון ל-30 ביוני 2014 (דוח הכולל את עונת 2013/14) מסתכמים ב-602 מיליון אירו - בהשוואה לחוב של 541 מיליון אירו שנרשם בסוף עונת 2012/13 (עלייה של 11.3% בחוב בתוך עונה). מהיכן השוני הגדול? נשיא ריאל מתייחס באופן קבוע רק לחובות של ריאל לבנקים, ואלו אכן נמוכים באופן יחסי. אלא שריאל נוטלת את ההלוואות הכבדות שלה ומקבלת את האשראים הגדולים מגופים חוץ בנקאיים.

על-פי הדוחות, 361 מיליון אירו מהחוב מוגדר לטווח קצר, ו-241 מיליון אירו לטווח ארוך.

מהדוחות עולה כי פרויקט הזכייה בגביע האלופות בעונה שעברה עלה למועדון 206 מיליון אירו כשכר שחקנים. כהשוואה, שכר השחקנים והצוות המקצועי בקבוצת הכדורסל, שסיימה את העונה עם הפסד בגמר היורוליג למכבי ת"א, הסתכם ב-20 מיליון אירו.

מלבד אישור הדוחות הכספיים, האסיפה הכללית של ריאל מדריד תצטרך לאשר את השם החדש של האצטדיון. לפי דיווחים, ריאל כבר סגרה עם הספונסרית הראשית שלה, חברת התעופה "אמירייטס", שתהיה המממנת העיקרית של פרויקט שדרוג הסנטיאגו ברנבאו. שם החברה המסחרית יתווסף לשמו של האצטדיון המיתולוגי. שלוש הצעות עומדות כרגע על הפרק לשמות, ואלו יצטרכו להיות מאושרים על-ידי האסיפה: "פליי אמירייטס סנטיאגו ברנבאו", "פליי אמירייטס ברנבאו" או "ברנבאו פליי אמירייטס".