רשות המסים נתנה ארכה למשלמים באינטרנט

זאת לאור המשך השבתת מערכות המחשוב ברשות ■ ארכה זו מתייחסת גם לדיווח ולתשלום דוחות מע"מ תקופתיים ע"י מייצגים מקושרים באמצעות שע"ם

משה אשר / צילום: אלון רון
משה אשר / צילום: אלון רון

לאור המשך השבתת מערכות המחשוב ברשות המסים על-ידי ועד עובדי המחשב ברשות, הודיעה רשות המסים כי תעניק ארכה (שנייה) לציבור המשלמים והמדווחים באתר הרשות באינטרנט (מע"מ, ניכויים ומקדמות מס הכנסה), עד מחר (ב') ב-18:30, על מנת לאפשר להם את ההתארגנות הנדרשת לצורך תשלום בבנק הדואר ובבנקים.

ארכה זו מתייחסת גם לדיווח ולתשלום דוחות מע"מ תקופתיים על-ידי מייצגים מקושרים באמצעות שע"ם.

בהודעת רשות המסים נמסר כי הארכה ניתנת "בשל הימשכות השיבושים בעבודת המחשב". מקור השיבושים הוא בהמשך שביתת עובדי המחשוב של רשות המסים (שע"ם), המשביתים את מערכות המחשב מאז יום חמישי שעבר לאות הזדהות עם מאבק עובדי הדואר המוחים על תוכנית ההתייעלות בדואר ועל הפגיעה בהם במסגרת ההתייעלות.

במסגרת העיצומים שנוקטים עובדי רשות המסים, הושבתו כל מערכות המחשבים של הרשות, הופסקו הליכי גבייה, ולא ניתנו שירותים לקהל הרחב.

עובדי רשות המסים נקטו לפני כמה חודשים עיצומים ואף השביתו את הרשות לחלוטין, כחלק מהחרפת סכסוך העבודה ברשות שנמשך זה 3 שנים בקירוב. עתה, עם תום מבצע "צוק איתן", שוקלים יושבי-ראש הוועדים ברשות המסים - ועד שע"ם, מס הכנסה והמכס - לחדש את השיבושים ברשות ואף להשבית את המערכת, בעקבות טענותיהם כי אין התקדמות במשא-ומתן עמם.