גלגל הצלה לערוץ 10? דיון על מניעת מונופול ערוץ 2

אנשי משרדי האוצר והתקשורת נועדו בסוף השבוע על מנת למצוא פתרון לחשש כי ערוץ 2 יישאר לבדו על המסך כמונופול בין דצמבר 2014 ועד לפיצולו ■ בערוץ 10 מתכוונים להשלים את ההליכים לבקשת רישיון, לאחר תשלום החוב

אנשי משרד האוצר ומשרד התקשורת נועדו בסוף השבוע האחרון, על מנת למצוא פתרון לחשש כי ערוץ 2 יישאר לבדו על המסך כמונופול בין דצמבר 2014 ועד לפיצולו, שעל-פי ההערכה לא יגיע לפני יולי ואף נובמבר 2015.

עצם קיומו של הדיון מסמן מוטיבציה להארכת קיומו של ערוץ 10 לאחר סוף השנה, מועד פקיעת זיכיונו. זאת, בעוד שבערוץ נערכים להשלים את בקשתם לקבלת רישיון שהוגשה כבר בראשית השנה, בתקווה כי יאושר להם - למרות אי-העמידה בלוחות הזמנים ובפרמטרים שקבעה הרשות השנייה.

בדיון, שבסופו לא התקבלו החלטות חד-משמעיות, עלו מספר אפשרויות לפתרון, ובהן יציאה למכרז ערוץ חדשות ייעודי בעל גמישות שידורית כזו שתאפשר שידורים שאינם מתמקדים בחדשות במובנן הקלאסי. ואולם, גם היערכות למכרז כזה עשויה להימשך זמן רב, כך על-פי לוחות הזמנים הקיימים כיום.

לפי שעה, תזכיר החוק שהפיץ משרד התקשורת מדבר על פיצול של ערוץ 2 כבר במהלך השנה הבאה (אפריל, מועד שלא נראה כרגע ריאלי מבחינת לוחות הזמנים של הזכייניות), מתוך ההערכה כי ערוץ 10 יחדל להתקיים. ואולם, ככל שימשיך להתקיים רק ערוץ אחד על המסך, קיים החשש כי במהלך השנה הבאה יתקיימו נסיבות לא צפויות שעשויות למשוך את המונופול של ערוץ 2 עוד ועוד.

לצד זה, במקרה שערוץ 10 ידרוש ואף יקבל רישיון ממועצת הרשות השנייה, קשת ורשת יימנעו מלצאת מערוץ 2, והן עשויות להישאר בו עד לשנת 2017 לפחות.

הבוקר (ב') אישרו גורמים בערוץ 10 ל"גלובס" כי הכוונה היא להשלים את ההליכים לבקשת רישיון, לאחר תשלום החוב ולאור היציבות הפיננסית שמציג הערוץ בימים אלה.

רק לאחר קבלת רישיון כזה, בערוץ מתכוונים לשלב משקיע חדש, שלדבריהם מקיים מגעים מתקדמים בערוץ. זאת למרות שבעבר הבהירה הרשות השנייה כי רישיון יוענק רק לאחר שיוצג משקיע חדש, לאור אי-נכונותם של בעלי המניות של הערוץ כיום להזרים כסף לחברה. בקשה רשמית להשלמת ההליך עדיין לא הוגשה לרשות השנייה.