נאמני צ. לנדאו: אין מניעה להצעות רכש מבעלי השליטה

טוענים כי בקשת החברה היזמית עמרם אברהם "מקדימה את זמנה ומתבססת על ספקולציות במקום על אדנים עובדתיים מוצקים, ועל כן דינה להידחות"

נאמני חברת צ. לנדאו, עורכי הדין עומר גדיש וישראל בכר, טענו היום (ב') בפני בית המשפט כי אין מניעה שבעלי השליטה בחברה יגישו הצעות לרכישתה.

ההודעה הוגשה בתגובה לדרישת החברה היזמית עמרם אברהם לאסור על בעלי העניין בחברה להגיש הצעות לרכישתה. הנאמנים ציינו בתגובתם כי הבקשה "מקדימה את זמנה" ואף "מתבססת על ספקולציות בלבד במקום על אדנים עובדתיים מוצקים, ועל כן דינה להידחות".

כזכור, חברת צ. לנדאו, שנקלעה להקפאת הליכים, מבצעת בעבור חברת עמרם אברהם פרויקט נדל"ן בחדרה.

בבקשה שהגישה עמרם אברהם בשבוע שעבר, באמצעות עורכי הדין איתן ארז ויואב רז, דרשה החברה לאסור על בעלי עניין בחברה לרכוש את פעילותה, ובפרט התייחסה ליקי רייסנר, לשעבר סמנכ"ל בצ. לנדאו וכיום בעל השליטה בחברה רייסדור, שלה קשרים עסקיים עם צ. לנדאו.

הנאמנים דחו, כאמור, את הדרישה וטענו כי המניע להגשתה אינו ברור, מאחר שאין חולק כי האינטרס המרכזי העומד בבסיס הליך ההזמנה להציע הצעות לרכישת החברה או נכסיה, הוא השאת התמורה שתשולם לנושים.

"הנאמנים הפכו ולא מצאו על מה נסמכת המבקשת, שעה שעותרת היא כבר עתה - בטרם כונסו אסיפות נושים, ובטרם נתקבלה ולו הצעה אחת מצד רוכשים פוטנציאליים - לאסור את אפשרותם של בעלי העניין להשתתף בהליך ההזמנה להציע הצעות, וזאת ללא כל טעם של ממש זולת חששות, שרק לאחר פתיחת ההצעות והשוואתן ניתן יהיה לברר האם יש בהן ממש".

הם הוסיפו כי "אין כל איסור בדין על בעלי המניות לשעבר להציע הצעת הסדר".

הנאמנים הוסיפו כי עם קבלת ההצעות על-ידי הרוכשים הפוטנציאליים, תובא הצעת הרכש הטובה ביותר בפני אסיפות הנושים שיוכלו לשקול את שיקוליהם, לרבות השיקול הלגיטימי של התנגדות להצעה שמאחוריה עומד בעל עניין.