נבדקת אפשרות למנות את גדי שמני למפכ"ל המשטרה

על רקע פרישת קצינים בכירים והביקורת הציבורית נגד הארגון, השר לביטחון פנים אהרונוביץ' החל לחפש מועמד שיחליף את דנינו ■ בין היתר נבדקת אפשרות להצניח לתפקיד את האלוף (במיל') גדי שמני או למנות ניצב צעיר

יצחק אהרונוביץ / צילום: יוסי כהן
יצחק אהרונוביץ / צילום: יוסי כהן

על רקע הטלטלות האחרונות במשטרת ישראל ושורת הפרישות של כמה מבכירי לובשי המדים, השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', החל לחפש אחר מועמד לתפקיד מפכ"ל המשטרה הבא.

הצעד של אהרונוביץ' מפתיע, בעיקר משום שהמפכ"ל המכהן, רב-ניצב יוחנן דנינו, מסיים את תפקידו רק בעוד 7 חודשים - כך לפחות עולה מתוך מגעים ושיחות שכבר ניהל השר בימים האחרונים, בהם עם כמה שמות מפתיעים במיוחד.

על-פי פרסום ב"הארץ", השר נועד לאחרונה עם האלוף (במיל') גדי שמני, על מנת לבדוק איתו את האפשרות להצניחו לתפקיד השוטר מספר 1. אין מדובר בשלב זה בפגישה שבה הוצע התפקיד לשמני, אלא רק בבדיקת אפשרות כזו.

כמו כן, השר אהרונוביץ' בודק אפשרות לדלג דור אחד של קצינים ולהציע את התפקיד הבכיר במשטרה לניצב צעיר. בעבר התבטא השר בנחישות, כקצין משטרה לשעבר, נגד האפשרות של דילוג על קצינים בכירים, זאת משום שמהלך כזה עלול לגרום לתרעומת פנימית בארגון.

בעקבות ממצאים של דוח מבקר המדינה אהרונוביץ' אף אמר בעבר כי הוא נמנע מלעסוק בחיפוש אחר מועמדים לתפקידים בכירים חודשים ארוכים מראש. כעת נראה כי הוא שינה את דעתו וכבר החל בחיפוש אחרי מועמד מתאים לתפקיד הבכיר.