האם נשיא ריאל מדריד יבנה 11 אצטדיוני כדורגל בסעודיה?

דיווח: פלורנטינו פרז וענקית הבנייה שלו ACS על-סף זכייה במכרז בשווי 2-3 מיליארד אירו, "שמהווה תשוקה אישית של המלך עבדאללה"

נשיא ריאל מדריד פלורנטינו פרז / צלם: רויטרס
נשיא ריאל מדריד פלורנטינו פרז / צלם: רויטרס

פלורנטינו פרז, נשיא ריאל מדריד, עשוי לזכות בחוזה יוקרתי במיוחד: ענקית הבנייה וההנדסה האזרחית ACS, שבה הוא משמש כיו"ר ומנכ"ל ומחזיק ב-12.5% ממניותיה (נסחרת בבורסה של מדריד לפי שווי שוק של 10 מיליארד אירו) - צפויה לזכות במכרז לבניית 11 אצטדיוני כדורגל חדשים בסעודיה, בעלות כוללת של 2-3 מיליארד אירו. כך מפרסם היומון "אל קונפינדסיאל".

על-פי הדיווח, הפרויקט המדובר מגיע כתוצאה מ"תשוקה אישית של עבדאללה, מלך סעודיה". במאי האחרון פתח המלך את "עיר הספורט ע"ש עבדאללה", בלב העיר ג'דה ששוכנת לחופו של הים האדום. גולת הכותרת של אותה עיר ספורט היא אצטדיון כדורגל מפואר שמכיל 60 אלף מקומות. בניית עיר הספורט הסתכמה ב-393 מיליון אירו.

כעת, מעוניינים בסעודיה לבנות ערי ספורט נוספות שכאלו, שישמשו גם את קבוצות הכדורגל של הליגה המקומית - אך ייתכן כי גם מתוך כוונה עתידית לארח אירוע ספורט בינלאומי גדול במדינה.

מי שקיבלה על עצמה ביולי האחרון את משימת ניהול מיזם הענק הזה היא "סעודי ארמקו", חברת הנפט הממשלתית של סעודיה. ארמקו הזמינה קבלנים מרחבי העולם להשתתף במכרז - אך לפי הדיווחים ACS של פרז קרובה מאד לזכייה בו, ו"במקרה הכי גרוע תזכה רק בחלק מהפרויקט".

הדיווח על סעודיה מגיע זמן קצר לאחר פרסום אחר שקושר בין פרז, ריאל מדריד והמפרץ הפרסי: על-פי הידיעות שהגיעו מספרד בימים האחרונים, אחת מהחברות הממשלתיות של אבו-דאבי צפויה לקחת על עצמה את החסות השמית של אצטדיונה של ריאל, הסנטיאגו ברנבאו - בתמורה ל-500 מיליון אירו שתקבל הזוכה אשתקד בצ'מפיונס ליג במשך כ-20 שנה.